طرز تهیه نان کشمشی مغزدار با طعم و مزه عالی + عکس مراحل

طرز تهیه نان کشمشی مغزدار

 

نان ها انواع و اقسام بسیار مختلفی دارند و شما می توانید با طعم ها و مزه های مختلف آن ها را تهیه کنید. نان کشمشی مغزدار که با کرمفیل مخصوص پر می شود طعم و مزه فوق العاده خوشمزه ی دارد و شما می توانید برای صبحانه یا عصرانه به همراه یک لیوان چای یا قهوه میل کنید. شما می توانید از کرمفیل آماده استفاده کنید و یا به راحتی خودتان در منزل کرمفیل تهیه کنید. در تهیه نان ها بهتر است مواد اندازه گیری شود تا به نتیجه عالی برسید. امروز در پارسی دی طرز تهیه نان کشمشی مغزدار را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد۳۰۰ گرم
تخم مرغ١ عدد سفیده برای داخل خمیر و زرده برای رومال
شیر۳/۴ پیمانه
شکر١ ق چای خوری
آب ولرمنصف پیمانه
روغن مایع۲ ق سوپ خوری
مایه خمیر۱.۵ ق چای خوری
پودرشکر۲ ق سوپ خوری
نمک١ پینچ
کرمفیل۳ ق سوپ خوری
کشمش۱/۲ پیمانه

مواد لازم برای تهیه رومال

زرده ى تخم مرغ١ عدد
شیر۱/۲ ق چای خوری
کنجدکمی

طرز تهیه نان کشمشی مغزدار

مرحله اول: آماده سازی خمیر

مایه خمیر را در آب ولرم ریخته به همراه شکر و در ظرف را بسته تا بمدت ۵ دقیقه عمل آید. دقت کنید دمای آب نباید خیلی داغ یا خیلی سرد باشد تا خمیر مایه عمل بیاید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

آرد را داخل کاسه ی بزرگی ریخته و نمک و پودرشکر و سفیده تخم مرغ و شیر را افزوده و همزده و مخمر عمل آمده را افزوده و همزده و خمیر را ورز دهید تا صاف و یکدست شود و روغن را افزوده و ده دقیقه ورز داده و روى خمیر دستمال مرطوب آشپزخانه کشیده و در محیط آشپزخانه یکساعت استراحت دهید تا زمانى که حجم خمیر دو برابر شود.

مرحله سوم: باز کردن خمیر

خمیر را به شکل مستطیل به ضخامت نیم سانت پهن کرده و کرمفیل را روی تمام سطح خمیر مالیده و کشمش را که شسته و خشک کرده‌ایم، روی کرمفیل پخش کرده و خمیر را تا می‌زنیم و یا از یکطرف رول می‌کنیم و داخل قالب قرار داده و رویش را پوشانده و نیم ساعت استراحت دهید.

ممرحله چهارم: پخت نان کشمشی مغزدار

سپس با ترکیبی از زرده و شیر رومال زده و با کنجد روى خمیر را تزیین کنید و در فر از یک ربع قبل گرم شده با دماى ١٨٠ درجه ى سانتیگراد به مدت تقریبى ۳۰ دقیقه قرار میدهیم تا نان ما پخته و طلایى شود.

فوت و فن های دستور پخت نان کشمشی مغزدار

  1. این نان را داخل قابلمه و روی حرارت اجاق گاز می‌ توانید درست کنید و فقط کافیست که دمکنی در قابلمه ببندید و شعله پخش کن زیر قابلمه بذارید و حرارت رو کم کنید تا نون به آرامی پخته و طلایی شود.
  2. می توانید از خمیر مایه فوری نیز استفاده کنید و مستقیم با مواد خشک مخلوط کنید.
  3. می توانید کرمفیل طعم دار نیز استفاده کنید.
  4. برای پخت در فر برقی یا توستر دما را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه نان کشمشی مغزدار با طعم و مزه عالی + عکس مراحل
5 (100%) 2 votes