طرز تهیه نان سیب و دارچین بسیار خوشمزه و آسان و شیرین با خمیرمایه و کره

دستور پخت نان سیب

طرز تهیه نان سیب

 

نان سیب یکی نان های بسیار خوشمزه می باشد که با مواد میانی سیب و دارچین تهیه می شود و یک ایده ناب و خوش طعم برای صبحانه است. بافت این نون فوق العاده نرم می باشد و با خمیرمایه تهیه می شود و بافت بسیار نرمی دارد و شما می توانید خمیر این نان را داخل قالب تارت قرار دهید و یا به صورت ساده رول کنید. فرقی ندارد از چه نوع سیبی استفاده می کنید یا اگر سیب ندارید تازه ندارید می توانید از مربا سیب نیز استفاده کنید. می توانید از خمیرمایه فوری یا ساده استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه نان سیب و دارچین را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه نان سیب و دارچین

  • آرد ۳.۵ پیمانه
  • شیر  ۱۵۰ میلی لیتر
  • کره ۲۰۰ گرم
  • شکر ۳ ق غذا خوری
  • خمیرمایه فوری ۲ ق چای خوری
  • نمک ۱ پنس

مواد لازم برای مواد میانی

  • سیب ۷ عدد
  • دارچین ۱ ق مربا خوری
  • گردو یا فندق ۱/۲ پیمانه

طرز تهیه نان سیب و دارچین و گردو بافت نرم و پنبه ای

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید خمیرمایه را به همراه ۱ ق غذا خوری شکر و شیر مخلوط کنید و برای ۱۰ دقیقه بگذارید تا عمل بیاید و پف کند. اگر از خمیرمایه فوری استفاده می کنید می توانید با مواد خشک ترکیب کنید و دیگر نیازی به عمل آوری نیست. دقت کنید شیر باید ولرم باشد و دمای آن حدود ۳۸ درجه باشد.

مرحله دوم: تهیه خمیر

در ادامه باید داخل یک ظرف شکر و خمیرمایه و کره نرم شده و نمک را بریزید و هم بزنید و بعد باید کم کم شروع به اضافه کردن آرد کنید تا جایی که خمیر وسط کاسه جمع شود. دقت کنید خمیر باید نرم و لطیف باشد و بیش از اندازه آرد اضافه نکنید. خمیر را به شکل توپ در بیاورید و داخل یک کاسه گود قرار دهید و روی آن را پوشانده و برای ۱ ساعت زمان دهید تا پف کند.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

برای تهیه مواد میانی باید سیب ها را پوست بگیرید و رنده درشت بزنید و به همراه شکر داخل تابه هم بزنید تا آب اضافه سیب کشیده شود. سپس در انتها دارچین یا گردو را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید. مواد میانی خمیر آماده شده است.

مرحله چهارم: پخت نان سیب

بعد از ۱ ساعت و زمانی که خمیر پف کرد باید پف را با دست بگیرید و بیشتر آن را کف قالب تارت پهن کنید و از مواد سیب روی آن قرار دهید و مابقی خمیر را برش بزنید و به صورت حصیری یا معمولی وردنه کشی روی ماده سیب قرار دهید و روی خمیر با کمی زرده و زعفران رومال کنید و در انتها با درمای ۱۷۵ درجه به مدت ۲۵ الی ۳۰ دقیقه بگذارید تا نان پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه نان سیب و دارچین با طعم بی نظیر

  1. بهتر است یک کاسه آب داخل فر قرار دهید.
  2. می توانید بجای شیر از آب استفاده کنید.
  3. اگر کره ندارید می توانید از روغن جامد یا مارگارین استفاده کنید.
  4. در انتها گریل را روشن کنید تا روی خمیر نیز طلایی شود.

همچنین ببینید

از
5
دیدگاه