طرز تهیه نان لقمه ای خانگی فوری و ساده، نرم و پفکی بدون فر

طرز تهیه نان لقمه ای

 

یکی از روش های تهیه نان فوری و بدون نیاز به زمان زیاد برای تهیه آن می باشد زیرا خمیر مایه ندارد و نیازی به زمان استراحت ندارد و خمیر بعد از آماده شدن قابل سرخ شدن است. شما می توانید این نان را به صورت مغزدار نیز تهیه کنید و برای وعده صبحانه و عصرانه یا حتی کنار غذاهای خود استفاده کنید. بافت نان لقمه ای بسیار پوک و نرم است. شما می توانید نان لقمه ای را در فر و یا بدون فر روی گاز تهیه کنید. نان لقمه ای یکی از روش های سریع و فوری تهیه نان می باشد. امروز در پارسی دی نان لقمه ای نرم و پفکی بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

ماست۱/۲ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
بیکینگ پودر۱ ق غذا خوری
آرد۱.۵ الی ۲ پیمانه
نمک۱ پنس

طرز تهیه نان لقمه ای فانتزی و نرم و پفکی

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا تخم مرغ را به ماست داخل کاسه ریخته و با همزن دستی بزنید تا تخم مرغ از لختگی خارج شود سپس بیکینگ پودر و آرد و نمک را با هم مخلوط کنید و روی مواد بالا به تدریج الک کنید.

مرحله دوم: ورز دادن خمیر

آرد را به یکباره نریزید و هر زمان که خمیر وسط کاسه جمع شد کافی می باشد زیرا با توجه به نوع جنس های آردها ممکن است کم یا بیشتر آرد بخواهد خمیر را روی میز کار بیاورید و کمی ورز دهید تا نان لطیف شود.

مرحله سوم: کاتر زدن خمیر

خمیر را با وردنه روی سطح کار آردپاشی شده با کمک وردنه به قطر نیم سانت باز کنید سپس با ته لیوان یا کاتر مخصوص یا با چاقو به شکل لوزی خمیر را برش بزنید.

مرحله چهارم: تهیه نان لقمه ای بدون فر

یک شیر جوش یا قابلمه کوچک روی حرارت بگذارید و روغن ریخته و صبر کنید تا داغ شود و با توجه به گنجایش ظرف دانه دانه آن ها را سرخ کنید و بعد از سرخ شدن روی دستمال روغنی قرار دهید و به دلخواه تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت نان لقمه ای خانگی

  1. شما می توانید نان لقمه ای را به صورت شکم پر و با انواع مغز ها تهیه کنید.
  2. می توانید نان لقمه ای را داخل فر از قبل گرم شده قرار دهید تا روغن کمتری مصرف شود.
  3. خمیر نباید خیلی چسبناک باشد اگر اینطور بود کمی آرد بپاشید.
  4. می توانید بعد از پخت داخل نان ها را با کرم پیراشکی یا حلوا پر کنید.
  5. ماست بهتر است چکیده یا غلیظ باشد.
  6. از آرد سفید مخصوص قنادی استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
14
دیدگاه