طرز تهیه راویولی گوشت و اسفناج ایتالیایی خوشمزه با خمیر مخصوص

طرز تهیه راویولی

 

نوعی پاستای چهار گوش است که اصالت این غذا برای ایتالیا می باشد این غذا با مواد گوناگون پر شده و به همراه سس گوجه فرنگی یا سس سفید سرو می شود. اولین رسپی راویولی در قرن چهاردم در نامه های یک تاجری ایتالیایی به نام فرانچسکو دی مارکو وجود داشت. در سال ۱۵۴۹ در رم راویولی را با مرغ آبپز تهیه می کردند و در آن زمان بسیار محبوب بود در زمان باستان در ایتالیا در جمعه و برگزاری مراسمات مذهبی از راویولی استفاده می شده است. راویولی یکی از غذاهای محبوب در ایتالیا و سراسر دنیا بخصوص آمریکا می باشد تا جایی که ۲۰ مارس را روز جهانی راویولی نامگذاری کردند. اگر چه این غذا به عنوان غذا اصلی سرو می شود ولی می توانید به عنوان پیش غذا در کنار غذاهای خود تهیه کنید. امروز در پارسی دی راویولی با گوشت و اسفناج را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

تخم مرغ۳ عدد
آب ولرم۱/۲ پیمانه
آرد۳ پیمانه
روغن زیتون۱ ق چای خوری
نمک۱/۲ ق چای خوری

مواد لازم برای فیلینگ

گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
اسفناج۱/۲ پیمانه
سیر۱ حبه
کره۲۵ گرم
جعفری۳ ق غذا خوری
پنیر پارمزان رنده شده۱/۲ پیمانه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه راویولی گوشت و اسفناج

مرحله اول : تهیه خمیر راویولی

ابتدا آرد و نمک را با هم مخلوط می کنیم و یک بار الک می کنیم تا سبک شود سپس داخل یک کاسه ریخته و وسط آرد را گود می کنیم و بعد دو عدد از تخم مرغ ها را شکسته به همراه روغن زیتون در مرکز گودال ریخته و با چنگال هم بزنید تا زرده ها از لختگی خارج شوند و با آرد مخلوط کنید آب ولرم را به تدریج اضافه کنید تا جایی که شبیه خمیر جمع شود سپس خمیر را ورز داده تا خمیر نرم و لطیفی بدست بیاد روی خمیر را بپوشانید و به مدت ۳۰ دقیقه استراحت دهید.

مرحله دوم : تهیه مواد فیلینگ

در حین استراحت خمیر باید فیلینگ راویولی را تهیه کنیم داخل یک تابه کره را ریخته تا ذوب شود سپس گوشت چرخ کرده را داخل تابه ریخته تا کمی تغییر رنگ دهد سپس به آن سیر رنده شده را اضافه کنید سپس به آن اسفناج پخته شده (اسفناج ها را بعد شستن داخل تابه بدون روغن تفت دهید تا پخته شود) به همراه ۱ عدد از تخم مرغ دستور و پنیر پارمزان و کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا مواد یکدست شود سپس از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا خنک شود.

مرحله سوم : آماده سازی خمیر راویولی

پس از ۳۰ دقیقه خمیر را بیرون بیاورید و به کمک وردنه آن را روی تخته آشپزی پهن کنید. ضخامت خمیر باید در حد ۲ یا ۳ میلی متر باشد. به کمک یک قاشق از مخلوط گوشت بردارید و روی خمیر ها قرار دهید. حال یک طرف خمیر را برگردانید و با دست بهم بچسبانید سپس به کمک چنگال در حاشیه ی آنها شیار ایجاد کنید. راویولی ها را در گوشه ای قرار دهید تا کمی خشک شوند.

مرحله چهارم : پخت خمیر راویولی

داخل یک قابلمه آب به همراه کمی نمک ریخته و اجازه دهید تا به جوش بیاد سپس راویولی آماده شده را به دقت داخل قابلمه ریخته و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه بجوشد سپس با کمک یک کفگیر آن را از آب خارج کنید و داخل بشقاب ریخته و به همراه سس گوجه یا سس سفید سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت راویولی گوشت و اسفناج

  1. میزان افزودن آب به نوع آرد شما بستگی دارد پس یکباره اضافه نکنید شاید مقدار کمتر یا بیشتری آرد بخواهد.
  2. زمانی که راویولی داخل آب می اندازید بیش از اندازه نریزید و سعی کنید هر بار با توجه به گنجایش قابلمه ۵ الی ۱۰ عدد را بریزید تا روی هم قرار نگیرند وگرنه خمیر می شوند.
  3. می توانید از هر مواد دیگر برای فیلینگ راویولی استفاده کنید.
  4. می توانید راویولی را تهیه کنید و داخل فریزر قرار دهید و هر موقع که هوس راویولی کردید آن را بپزید.
  5. از پینر پیتزا به جای پنیر پارمزان می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه راویولی گوشت و اسفناج ایتالیایی خوشمزه با خمیر مخصوص
5 (100%) 1 votes