طرز تهیه خاگینه با نان باگت فوری و ساده با طعمی فوق العاده + شربت بار

دستور پخت خاگینه با نان باگت

طرز تهیه خاگینه با نان باگت

 

خاگینه با نان باگت یکی از روش های تهیه خاگینه می باشد که در سه سوت و بسیار آسان تهیه خواهد شد. شما می توانید خاگینه با نان باگت را برای افطار و یا یک میان وعده ساده و سالم تهیه کنید. خاگینه از دسر های و یا می توان گفت شیرینی های سنتی مخصوص ما ایرانی ها می باشد که طعم و مزه فوق العاده ای دارد. اصلی ترین ماده خاگینه در همه رسپی تخم مرغ و آرد است که این دسر یا شیرینی بیشتر در استان های زنجان و قروین و تبریز و لرستان تهیه می شود. خاگینه به همراه شربت بار یا همان شهد تهیه می شود و شما می توانید خاگینه با نان باگت را به همراه چای یا قهوه میل کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه خاگینه با نان باگت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خاگینه با نان باگت

  • تخم مرغ ۳ عدد
  • لیوان ۱/۲ پیمانه
  • وانیل نوک ق چای خوری
  • زعفران به مقدار لازم
  • نان باگت ۲ عدد

مواد لازم برای تهیه شربت

  • شکر ۱ پیمانه
  • آب ۱/۲ پیمانه
  • زعفران نوک ق غذا خوری
  • آبلیموترش تازه چند قطره

طرز تهیه خاگینه با نان باگت سه سوته و آسان

مرحله اول: تهیه شربت بار

ابتدا باید شربت را تهیه کنید و کنار بگذارید تا خنک شود. در ادامه شکر و آب را داخل یک قابلمه ریخته و هم بزنید تا کمی شکر حل شود. سپس روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا دانه های شکر ذوب شود و شربت کم کم قوام پیدا کند و بعد در انتها زغفران و آبلمیوترش را اضافه کنید و شربت را از روی حرارت بردارید و بگذارید تا خنک شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه تخم مرغ را به همراه شیر و وانیل و زعفران داخل یک کاسه ریخته و برای چند دقیقه با همزن برقی خوب بزنید پف کند و رنگ تخم مرغ کمی کرم رنگ شود. مقدار افزودن زعفران به سلیقه خود بستگی دارد و حتی می توانید از پودر سابیده شده نیز استفاده کنید.

مرحله سوم: سرخ کردن خاگینه با نان باگت

نان باگت مورد نظر که اصلا مهم نیست تازه یا مانده باشد را به اندازه دلخواه ولی یک اندازه برش بزنید. داخل یک شیرجوش روغن ریخته و صبر کنید تا روغن داغ شود و بعد نان باگت ها را داخل مخلوط تخم مرغی خوب بغلطانید و بعد داخل روغن داغ خوب سرخ کنید تا طلایی شود.

مرحله چهارم: تهیه خاگینه با نان باگت فوری

در ادامه خاگینه های سرخ شده را روی دستمال روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافی آن خارج شود. سپس داخل شربت ولرم رو به خنک قرار دهید و بعد از شهد خارج کنید و روی توری قرار دهید و روی سینی مورد نظر قرار دهید و با پودر پسته تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه خاگینه با نان باگت خوشمزه و ساده

  1. اگر دوست دارید شهد خاگینه بیشتر باشد باید چند ثانبه بیشتر داخل شهد بگذارید تا بماند.
  2. خاگینه باید داغ و شربت داغ باشد تا جذب هم شود.
  3. آبلیموترش مانع شکرک زدن شربت می شود و می توانید از جوهر لیمو نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه خاگینه با نان باگت فوری و ساده با طعمی فوق العاده + شربت بار
3.8 (75%) 4 votes