طرز تهیه کیک پسته و زنجبیل با پف زیاد و پنبه ای با طعمی فوق العاده خوشمزه

طرز تهیه کیک پسته و زنجبیل

 

یکی از انواع کیک ها می باشد که فوق العاده خوشمزه و مجلسی است و می توانید به راحتی آن را در منزل تهیه کنید. برای تهیه این کیک فقط ۵۰ گرم پودر پسته نیاز دارید که می توانید خودتان در منزل آن را آسیاب کنید و یا از بیرون تهیه کنید. کیک پسته و زنجبیل را می توانید در انواع قالب ها می توانید آن را تهیه کنید ولی برای این نوع کیک ها بهتر است از قالب میان تهی استفاده کنید تا ظاهر جذاب داشته باشد. اما طعم زنجبیل در این کیک فوق العاده می شود و شما می توانید از زنجبیل تازه یا پودری استفاده کنید و در نظر داشته باشید عطر و مزه زنجبیل تازه خیلی بهتر است. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک پسته و زنجبیل را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

تخم مرغ۴ عدد
شکر۱ پیمانه
شیر۱/۲ پیمانه
روغن مایع۱/۲ پیمانه
آب۱/۴ پیمانه
نشاسته ذرت۱ ق غذا خوری
بیکینگ پودر۱ ق چای خوری
آرد۲.۵ پیمانه
زنجبیل۱ ق چای خوری
پودر پسته۵۰ گرم

طرز تهیه کیک پسته و زنجبیل

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا همه مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید. خلال پسته را آسیاب کنید تا عطر و طهم بهتری داشته باشد و رنگ سبز بهتری به کیک بدهد.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ ها و وانیل و شکر را داخل یک کاسه ریخته و با همزن برقی به مدت ۵ الی ۷ دقیقه بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود. در ادامه روغن مایع و شیر را به ترتیب اضافه کنید و با افزودن هر کدام ۱ دقیقه دیگر هم بزنید تا مواد کاملا یکدست شود.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

در ادامه نشاسته ذرت و آب را داخل یک کاسه ریخته و حل کنید تا نشاسته باز شود و بعد به مخلوط فوق اضافه کنید. حالا زنجبیل تازه رنده شده را اضافه کنید و در انتها پودر پسته و بعد ترکیب آرد را افزوده و با همزن برقی با سرعت کند برای ۳۰ ثانیه هم بزنید تا مواد یکدست شوند.

مرحله چهارم: پخت کیک پسته و زنجبیل

مواد را داخل قالب ریخته و سه بار به سطح بکوبید تا هوای اضافه آن خارج شود. سپس کیک را در فر از قبل گرم شده قرار دهید تا به مدت ۴۵ الی ۵۰ دقیقه با دمای ۱۷۰ درجه قرار دهید تا کیک پخته شود. برای پخت بدون فر می توانید مواد کیک را داخل قابلمه ریخته و روی شعله پخش کن قرار دهید تا پخته شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک پسته و زنجبیل

  1. برای پخت بدون فر باید ۶۰ دقیقه زمان دهید.
  2. برای فر های برقی و توستر ۲۰ درجه دما را کمتر تنظیم کنید.
  3. نشاسته ذرت باعث می شود بافت کیک پوک شود.
  4. برای خارج کردن کیک از قالب باید صبر کنید کمی از دمای بیفتد.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه