طرز تهیه نان شیرمال در سه سوت نرم و خوشمزه بدون فر و خمیر مایه در خانه

دستور پخت نان شیرمال در سه سوت

نان شیرمال در سه سوت

 

نان شیرمال در سه سوت یکی از نان های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که در تابه تهیه می شود و دیگر نیازی به فر و خمیر مایه ندارد و خیلی بافت نرم و راحتی دارد. اگر شما برای تهیه صبحانه دنبال نان سریع و خوشمزه می گردید از این رسپی استفاده کنید. شما می توانید نان را به شکل های مختلف حالت دهید و داخل تابه بپزید. در تهیه این نان زمان زیادی از شما گرفته نمی شود و به سرعت آماده می شود و برای زمان های که وقت ندارید گزینه خوبی می باشد. شما می توانید مقدار شکر را به دلخواه خود کم و زیاد کنید و یا می توانید شکر را حدف کنید و نان را به همراه نیمرو و املت میل کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه نان شیرمال در سه سوت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه نان شیرمال در سه سوت بدون خمیر مایه و فر

  • روغن ۱/۲ پیمانه
  • وانیل نوک ق چای خوری
  • بیکینگ پودر ۳ ق مربا خوری
  • آرد ۱.۵ پیمانه
  • ماست ۱ پیمانه
  • شکر ۵ ق غذا خوری
  • زرده و زعفران برای رومال به دلخواه
  • کنجد یا سیاه دانه برای روی نان

طرز تهیه نان شیرمال در سه سوت

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود. سپس به کمک پیمانه یا یک لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید. شعله پخش کن را از قبل ۱۰ دقیقه روی شعله متوسط قرار دهید و صبر کنید تا داغ شود. آرد را سه بار الک کنید تا آرد سبک شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه ماست را به همراه شکر داخل کاسه بریزید و هم بزنید تا شکر داخل ماست حل شود، فرقی ندارد از ماست کم چرب یا پر چرب استفاده می کنید. بعد از این که مواد حل شدند باید بیکینگ پودر را اضافه کنید و برای ۵ دقیقه کنار بگذارید و صبر کنید تا عمل بیاید و حباب های روی ماست و شکر ایجاد شود.

مرحله سوم: تهیه خمیر نان شیرمال در سه سوت

سپس وانیل را به همراه روغن را ضافه کنید و هم بزنید تا یکدست پخش شوند. حالا به مهم ترین بخش این نان می رسیم یعنی اضافه کردن آرد، در این نان باید آرد را کم کم اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر بدست بیاید. خمیر این نان چسبناک می باشد و باید دست های خود را کمی چرب کنید و خمیر را چمع کنید و اصلا بیش از اندازه آرد نزنید.

مرحله چهارم: پخت نان شیرمال در سه سوت

کف تابه را چرب کنید و یک کاغذ روغنی قرار دهید و خمیر را کف آن پهن کنید و روی خمیر را با زرده و زعفران رومال کنید و به دلخواه کنجد بریزید و روی درب تابه دمکنی قرار دهید و برای ۴۵ دقیقه بگذارید تا نان پخته شود. در انتها برای براق شدن روی نان می توانید عسل را با آب جوش رقیق کنید و روی نان ها بزنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه نان شیرمال در سه سوت خیلی نرم و خوشمزه و فوری

  1. خمیر این نان خیلی چسبناک است و با دست های چرب شده آن را به داخل تابه انتقال دهید و اصلا آرد اضافه نزنید وگرنه سفت می شود و خمیر پف نمی کند.
  2. شعله باید متوسط باید تا نان مغز پخت شود.
  3. از آرد نانوایی نیز می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
47
دیدگاه