طرز تهیه شیرینی نسکافه ای بدون فر و تخم مرغ خیلی راحت و ساده ویژه نوروز

طرز تهیه شیرینی نسکافه ای بدون فر

 

شیرینی های نوروزی یکی از جذاب ترین بخش نوروز می باشد که شما می توانید خیلی راحت این شیرینی را در خانه تهیه کنید. شیرینی نسکافه ای بدون تخم مرغ تهیه می شود و ماندگاری بسیار خوبی دارد و یکی از شیرینی ها خشک حساب می آید که بسیار لطیف تو دهن آب می شود. این شیرینی را می توانید داخل درب ظرف دربسته نگهداری کنید. اگر طعم نسکافه و شکلات را دوست دارید عاشق طعم و مزه این شیرینی می شود. طعم کره در این شیرینی بسیار محسوس می باشد ولی اگر دوست دارید می توانید از مارگارین استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیرینی نسکافه ای بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

کره۱۲۵ گرم
آرد۱۲۵ گرم ( معادل ۱ لیوان سرخالی)
نشاسته ذرت۲۵ گرم (معادل ۳ ق غذا خوری)
پودر قند۲۵ گرم (۲ ق غذا خوری)
پودر نسکافه فوری یا پودر قهوه۱ ق غذا خوری
آب گرم۱ ق غذا خوری
وانیل۱/۴ ق چای خوری

طرز تهیه شیرینی نسکافه ای بدون فر و تخم مرغ

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا نرم شود و بعد به کمک پیمانه یا ترازو مواد را اندازه گیری کنید. برای پخت بدون فر باید شعله پخش کن را روی حرارت قرار دهید و زمان دهید تا گرم شود. آرد را الک کنید تا سبک شود.

مرحله دوم: هم زدن مواد

در ادامه کره نرم شده را به همراه پودر قند و وانیل را داخل کاسه بریزید و برای ۳ دقیقه هم بزنید تا پوک و کرم رنگ شود. در حین هم زدن با لیسک دورگیری کنید و هم بزنید تا مواد حسابی سبک شود. پودر نسکافه یا قهوه فوری را با آب گرم مخلوط کنید و به مواد اضافه کنید تا مواد یکدست شود.

مرحله سوم: تهیه خمیر

آرد الک شده را کم کم به مواد اضافه کنید و ابتدا با لیسک هم بزنید تا به خورد مواد برود و در آخر برای این که مطمئن شوید تمام مواد باهم مخلوط شود و با همزن برقی ۱ دقیقه بزنید تا مواد مخلوط شود. مواد را داخل قیف بریزید و بهتره از سری ماسوره ۲d استفاده کنید.

مرحله چهارم: پخت شیرینی نسکافه ای بدون فر

حالا داخل تابه دو طرفه باید کاغذ روغنی قرار دهید و متوسط روی کاغذ روغنی که درون تابه قرار دادید پایپ کنید روی شیرینی ها رو با شکلات نسوز تزیین و روی شعله پخش کن که از قبل گرم شده و حرارت زیر آن خیلی کمه قرار دهید ‌‌اگه از تابه رژیمی استفاده می کنید حتما واشر دور تابه رو بگیرید واگه از تابه معمولی استفاده میکنید دم کنی استفاده کنید. ۱۵ دقیقه زمان دهید تا زیر شیرینی کمی طلایی شود و زمانی که از روی حرارت بردارید و بعد از خنک شدن از روی سینی جدا کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت شیرینی نسکافه ای بدون فر

  1. بعد از ۱۰ دقیقه چک کنید اگر نیاز بود زمان دهید.
  2. آب را برای مخلوط کردن قهوه یا نسکافه نریزید وگرنه شیرینی ها وا می رود.
  3. برای پخت در فر باید با دمای ۱۷۰ درجه و برای ۱۰ دقیقه زمان دهید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه