طرز تهیه ترشی قارچ و زیتون ساده با روغن زیتون و فلفل قرمز

طرز تهیه ترشی قارچ و زیتون

 

یکی از انواع ترشی ها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و می توانید در هر موقع از سال این ترشی خوشمزه را تهیه کنید اما بهتر است از قارچ های کوچک تر و از زیتون های باکیفیت استفاده کنید تا یک ترشی خوشمزه برای مهمانی آماده کنید این ترشی بسیار پر طرفدار است و با روغن زیتون و ادویه ها و فلفل تهیه می شود اما تندی و مزه آن کاملا به سلیقه و ذائقه شما بستگی دارد. اما اگر زیتون های شما دارای هسته می باشد قبل از شروع با کمک هسته گیر هسته زیتون ها را خارج کنید. به دلخواه می توانید از فلفل دلمه ای رنگی نیز برای تهیه این ترشی استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه ترشی قارچ و زیتون را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

قارچ۳۰۰ گرم
روغن زیتون۴ ق غذا حوری
سیر۲ حبه
سیاه دانه۱ ق مربا خوری
نمک۲ ق چای خوری
زیتون بی هسته۱ پیمانه
فلفل قرمز۳ عدد
سرکهبه مقدار لازم

طرز تهیه ترشی قارچ و زیتون

مرحله اول: آماده سازی قارچ

ابتدا باید قارچ ها را خوب بشورید و با چاقو پوست آن را جدا کنید پوست قارچ به راحتی جدا می شود کافی است شما چاقو را زیر کلاهک انداخته و آن را به راحتی بکنید تا قارچ های سفید داشته باشید و اگر قارچ های شما خیلی بزرگ است اسلایس کنید و یا اگر کوچک می باشد می توانید به صورت درسته داخل ترشی استفاده کنید.

مرحله دوم: بلانچ کردن قارچ

داخل یک قابلمه آب ریخته تا به جوش بیاد سپس کمی آب لیموترش تازه یا طبیعی ریخته و قارچ ها را به محض جوش آمدن داخل قابلمه بریزید و بعد از ۳ دقیقه آبکشی کنید و داخل یک لگن پر آب و یخ قرار دهید تا پخت آن متوقف شود و بگذارید کاملا آب قارچ ها کشیده شود.

مرحله سوم: آماده سازی زیتون

زیتون ها را هسته گیری کنید و اگر دوست دارید زیتون ها به صورت درسته داخل ترشی باشد که اسلایس نکنید و یا می توانید به صورت حلقه ای برش بزنید.

مرحله چهارم: تهیه ترشی قارچ و زیتون

داخل یک کاسه بزرگ قارچ های خشک شده و زیتون و سیاه دانه و روغن زیتون و نمک و فلفل ها را ریخته و کمی هم بزنید سپس سرکه سفید را به مقداری که روی مواد را بگیرد مخلوط کنید می توانید برای رنگ بیشتر کمی زردچوبه استفاد کنید سپس ترشی را داخل یک شیشه تمیز ریخته و روی مواد مجدد کمی روغن زیتون بریزید سپس درب ترشی را بسته و بعد از ۱ هفته ترشی قارچ و زیتون ما آماده شده است نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت ترشی قارچ و زیتون

  1. بهتر است این ترشی را تا سه هفته مصرف کنید زیرا ماندگاری زیادی ندارد.
  2. به دلخواه از دانه فلفل قرمز می توانید استفاده کنید.
  3. مقدار نمک را بعد از ریختن تست کنید.
  4. اگر می خواهید از ذرت یا فلفل دلمه استفاده کنید حتما باید همانند کاری که با قارچ انجام دادید برای آنها هم انجام دهید حالا بستگی به سفتی مواد شاید بیشتر از ۳ دقیقه زمان ببرد.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه