طرز تهیه خورش میگو بوشهری لذیذ و مجلسی با فلفل قرمز تند و سیب زمینی

طرز تهیه خورش میگو بوشهری

طرز تهیه خورش میگو بوشهری

 

خورش میگو بوشهری یکی از خورشت های سنتی ایرانی می باشد. اصالت این خورش همان طور که از نام آن پیداست برای جنوب کشور می باشد. طعم و مزه بسیار خوبی دارد و اگر طرفدار غذاهای تند و تیز هستید حتما این خورشت را تهیه کنید. می توانید برای تهیه این خورش از انواع سایزهای میگو استفاده کنید. این خورش به سرعت آماده می شود و زمان زیادی برای تهیه آن لازم نیست. شما می توانید این خورش را در کنار کته زعفرانی میل کنید. خورشت های جنوب کشور بسیار پر ادویه و تند است و طعم محسوسی دارد. میگو یکی سخت پوست های دریایی می باشد که خواص فوق العاده ای دارد. میگو برای کسانی که تحت رژیم لاغری هستند بسیار مناسب است و باعث افزایش انرژی بدن و رفع خستگی می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه خورش میگو بوشهری را به شما آموزش خواهید داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خورش میگو بوشهری

  • میگو پاک شده ۲۰۰ گرم
  • پیاز ۲ عدد
  • سیر ۴ حبه
  • فلفل تند ۱ عدد
  • سیب زمینی ۲ عدد
  • رب گوجه فرنگی ۲ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، ادویه خورشتی، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه خورش میگو بوشهری با فلفل تند و سیب زمینی

مرحله اول: آماده سازی میگو

میگو ها را رگ گیری کنید و بشورید. می توانید از میگو های آماده و بسته بندی استفاده کنید. شما به دلخواه از هر سایز میگو می توانید استفاده کنید اما میگو پلویی برای این خورش مناسب است.

مرحله دوم: تفت دادن

پیاز ها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل قابلمه مورد نظر به همراه کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک شود. سیر ها را پوست بگیرید و رنده یا پوره کنید و به همراه پیاز کمی تفت دهید تا عطر آن آزاد شود.

مرحله سوم: پخت خورش میگو جنوبی

در ادامه میگو های پاک شده را به همراه فلفل سیاه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا میگو با مواد سرخ شوند. در ادامه رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و خوب تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و رب خوش رنگ شود و در انتها ادویه خورشتی را افزوده و ۱ لیوان آب جوش و فلفل تند روی مواد بریزید و حرارت را زیاد کنید تا به قل خوردن بیفتد، سپس شعله را کم کرده و بگذارید تا جا افتاده شود.

مرحله چهارم:  تهیه خورشت میگو بوشهری

در ادامه سیب زمینی ها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه با مقداری نمک و روغن سرخ کنید. وقتی خورش پخت و غلیظ شد داخل ظرف سرو کشیده و سیب زمینی را اضافه کنید و به همراه کته و سیر ترشی و زیتون میل کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه خورش میگو بوشهری تند

  1. می توانید بجای افزودن فلفل تند از پودر فلفل قرمز استفاده کنید.
  2. میزان تندی این خورش به ذائقه شما بستگی دارد.
  3. میگو را زیاد تفت ندهید تا حالت لاستیکی پیدا نکند.

همچنین ببینید

از
9
دیدگاه