طرز تهیه ترشی فلفل بیور تند همدانی خانگی و خوشمزه

طرز تهیه ترشی بیورپ
ترشیجات یکی از چاشنی های مهم در کنار بیشتر غذاهای سنتی ما ایرانیان نیز می باشد. ترشی ها به دسته ترشی های فانتزی و ترشی های قدیمی و سنتی تقسیم می شوند. معمولا فصل پائیز و تابستان مخصوص ترشی گذاشتن است. ولی ناگفته نماند که خیلی از میوه ها مثل گوجه سبز و چاقاله بادام برای فصل بهار هستند و در آن موقع  ترشی هایشان تهیه میشوند و در فصل پائیز و زمستان که دیگر این میوه ها وجود ندارد استفاده می شود. این بار در پارسی دی قصد داریم شما همراهان را به شهر همدان ببریم تا شما را با ترشی فلفل بیور همدانی نیز آشنا کنیم. فلفل بیور مخصوص شهر همدان است که در بیشتر شهر ها نیز به صورت وارداتی آورده می شود. ترشی بیور جزء دسته ترشی های فانتزی نیز می باشد. معمولا اساس و پایه همه ترشی های فانتزی یکی می باشد؛ پس با آموزش ترشی فلفل بیور همدانی که پارسی دی برای شما در نظر گرفته است همراه باشید.

مواد لازم 

فلفل بیور۱ کیلو
سرکه۲ لیوان
نمک۲ ق غذا خوری
سیر۱ بوته
آببه مقدار لازم

طرز تهیه ترشی بیور همدانی

مرحله اول: فلفل بیور

فلفل بیور را خوب بشویید و آبکشی نمایید تا خشک شود.

مرحله دوم: رفع تلخی ترشی فلفل بیور

در یک قابلمه به مقدار لازم آب بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید و یک قاشق چای خوری نمک اضافه کنید. وقتی که به جوش آمد، فلفل ها را داخل آب جوش بریزید. ۵ دقیقه زمان دهید تا فلفل بیور ها داخل آب بماند و تلخی اش گرفته شود.

مرحله سوم: آبکشی فلفل بیور

پس از این مرحله فلفل بیور را آبکشی کنید و در بین دستمال آشپزخانه قرار دهید.

مرحله چهارم: پخت ترشی بیور

در این مرحله فلفل بیور را به همراه ۴ لیوان آب و سرکه به همراه نمک بر روی حرارت گذاشته زمان دهید به مدت ۱۰ دقیقه فلفل بیور پخته شود. قابلمه را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید تا خنک شود.

مرحله پنجم: پایان کار

سیرها را پوست گرفته و به فلفل بیور اضافه کنید و فلفل بیور را به همراه آب و سرکه ی پخته شده داخل شیشه بریزید و درب ظرف را ببندید و زمان دهید به مدت ۱۰ روز در یخچال بماند تا ترشی فلفل بیور همدانی جا بیفتد و سپس به همراه غذا نوش جان فرمائید.

فوت و فن های دستور تهیه ترشی بیور 

  1. برای عطر ترشی فلفل بیور همدانی می توانید از نعنا و ترخون استفاده نمائید.
  2. تخم گشنیز می تواند در عطر ترشی کمک کند.
  3. دستور تهیه ترشی بیور با هم متفاوت است. در پارسی دی دستور اصلی آورده شده است.
  4. سعی کنید خیلی فلفل بیور را نپزید به دلیل اینکه لیز می شود.
  5. فلفل بیور را می توانید به صورت خام هم در کنار غذا میل فرمائید.

همچنین ببینید

طرز تهیه ترشی فلفل بیور تند همدانی خانگی و خوشمزه
3.3 (66.67%) 15 votes