طرز تهیه ترشی فلفل سبز خانگی خوشمزه و مجلسی به روش همدانی

طرز تهیه ترشی فلفل سبز قلمی تند و شیرین , ترشی فلفل سبز کبابی , xvc jidi jvad tgtg sfc

 

یکی از انواع ترشی های خوشمزه و مجلسی ایرانی است که علاوه بر اینکه طعم بسیار خوبی دارد ، مانند ترشی کلم قرمز برای سفره آرایی و تزیین غذاها نیز مناسب می باشد. این ترشی بر خلاف دیگر ترشی های ایرانی در همه فصل ها مورد استفاده قرار می گیرد.

با مقدار موادی که در این دستور قرار گرفته است می توانید یک شیشه ترشی فلفل سبز تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری ترشی فلفل سبز تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش طرز تهیه ترشی فلفل سبز با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم

سیر۶ حبه
ترخون۳ شاخه
نمکبه اندازه کافی
فلفل سبز تازه۵۰۰ گرم
سرکه سفیدبه اندازه کافی

طرز تهیه ترشی فلفل سبز

برای تهیه ترشی فلفل سبز مجلسی ابتدا قابلمه ای متناسب با اندازه ای که فلفل سبزها راحت در آن جا شوند انتخاب می کنیم و تا نصف قابلمه آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد می گذاریم تا زودتر آب به جوش بیاید.

پس از به جوش آمدن آب ۴ قاشق غذاخوری نمک داخل آب می ریزیم و کمی هم می زنیم تا نمک زودتر در آب جوش حل شود.سپس قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم تا سرد شود.فلفل ها را تمیز می شوییم و در آبکش قرار می دهیم.

سپس فلفل های سبز را در داخل آب خنک قرار می دهیم و درب قابلمه را می گذاریم تا به مدت ۲۴ ساعت در مخلوط آب و نمک استراحت کنند. انجام این مرحله ضروری است زیرا این روش باعث می شود که تلخی , تندی فلفل ها کاملا از بین برود.

پس از گذشت یک شبانه روز فلفل ها را در آبکش می ریزیم و کمی آب روی آن ها می گیریم و با دستمال آشپزخانه تمیز آن ها را کاملا خشک می کنیم و در سینی قرار می دهیم تا ۱۵ دقیقه دیگر نیز در سینی بمانند تا کاملا اگر رطوبتی در آن ها باقی مانده از بین برود

چون رطوبت یا خیس بودن باعث کپک زدن ترشی می شود.سیرها را نیز پوست می گیریم و آبکش می کنیم و با دستمال خشک می کنیم. آن گاه فلفل ها را در شیشه قرار می دهیم به این صورت که ابتدا یک لایه فلفل کنار هم می چینیم

و ۱ شاخه ترخون و۲ عدد سیر نیز در روی لایه می گذاریم و همین طور لایه بعدی فلفل می چینیم و روی آن سیر و ترخون قرار می دهیم.این کار را ادامه می دهیم تا شیشه پر شود و بعد سرکه سفید را داخل شیشه می ریزیم

تا جاییکه روی فلفل ها را کاملا سرکه بپوشاند و درب شیشه را محکم می بندیم تا هوا وارد آن نشود و به مدت ۱۰ روز به ترشی فلفل سبز استراحت می دهیم تا در جای خشک و خنک آماده شود و همراه با غذاهای لذیذ نوش جان کنید.

طرز تهیه ترشی فلفل سبز خانگی خوشمزه و مجلسی به روش همدانی
3.8 (75.93%) 241 votes
source : shur_o_shirin