طرز تهیه ترشی انبه خانگی عربی خوشمزه و مجلسی به سبک جنوبی

 طرز تهیه ترشی انبه بندر عباس , ترشی انبه پاکستانی با روغن زیتون , xvc jidi jvad hkfi

 

یکی از انواع ترشی های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهرهای جنوبی کشورمان می باشد. ترشی انبه هم مانند ترشی های جنوبی مثل ترشی بندری طعمی تند دارد و به صورت تکه ای یا لیته تهیه می شود.

با مقدار موادی که در این دستور قرار گرفته است می توانید یک شیشه ترشی انبه تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری ترشی انبه تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش طرز تهیه ترشی انبه با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم

سیر۶ حبه
انبه زرد۲ عدد
سرکه۱ پیمانه
روغن زیتون½ پیمانه
فلفل قرمز۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه۱ قاشق چایخوری
سیاه دانه۱ قاشق غذاخوری
تخم گشنیز۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه ترشی انبه

برای تهیه ترشی انبه ابتدا سیرها را پوست می گیریم و می شوییم و با گوشتکوب خوب له می کنیم و کنار می گذاریم.سپس انبه ها را می شوییم و پوست روی آن ها را می گیریم و روی تخته آشپزخانه آن ها را به اندازه یک گردو به صورت تکه های مربع خرد می کنیم.

بعد تابه ای را روی حرارت قرار می دهیم و تخم گشنیز را در کاسه ای می ریزیم و فلفل قرمز،فلفل سیاه،سیاه دانه را به آن اضافه می کنیم و با قاشق با هم مخلوط می کنیم و در تابه می ریزیم و خوب تفت می دهیم تا بو آن ها به مشام بیاید

و خوب بوداده شوند و بعد زیر حرارت را خاموش می کنیم و ادویه ها را در آسیاب می ریزیم و آن ها را پودر می کنیم. پس از این در شیشه ای تکه انبه ها را می ریزیم و لا به لای انبه ها از سیر له شده،پودر ادویه ها،روغن زیتون و سیر می ریزیم

و در آخر که شیشه پر شد روی مواد سرکه می ریزیم تا سطح مواد ترشی را کاملا بپوشاند و درب شیشه را محکم می بندیم و به مدت ۲ هفته در جای خنک مانند یخچال آن را نگهداری می کنیم تا آماده مصرف شود و نوش جان کنید.

همچنین ببینید

از
36
دیدگاه