طرز تهیه کوکی شکلاتی ترکیه ای نرم و خوشمزه بدون کره با پیمانه لیوان

دستور پخت کوکی شکلاتی ترکیه ای

کوکی شکلاتی ترکیه ای

 

کوکی شکلاتی ترکیه ای یکی از کوکی های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که می توانید به راحتی و به اصطلاح در سه سوت تهیه می شود و دیگر نیازی به کره یا شکر قهوه ای ندارید و خیلی راحت با روغن مایع تهیه می شود. بافت این کوکی بسیار نرم و لطیف است و می توانید به دلخواه با تکه های شکلاتی یا گردو خرد شده روی خمیر قرار دهید. این خمیر یک نکته مهم دارد و آن اضافه کردن آرد می باشد زیرا آب خور آرد ها باهم متفاوت است. کوکی شکلاتی ترکیه ای همان طور که مشخص است برای کشور ترکیه می باشد و با چند قلم مواد به راحتی تهیه می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوکی شکلاتی ترکیه ای بدون کره و شکر قهوه ای را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کوکی شکلاتی ترکیه ای

  • تخم مرغ ۱ عدد
  • شکر ۶  ق غذا خوری
  • پودر کاکائو ۱ ق غذا خوری
  • آرد سفید و ۱ و ۱/۴ پیمانه
  • روغن مایع ۸ ق غذا خوی
  • بیکینگ پودر ۱/۲ ق غذا خوری
  • آب جوش سرد شده ۱ ق غذا خوری
  • وانیل نوک ق چای خوری
  • شکلات نسوز یا گردو به مقدار لازم

طرز تهیه کوکی شکلاتی ترکیه ای بدون شکر قهوه ای و کره با تکه های شکلات و گردو

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. سپس به کمک قاشق غذا خوری و پیمانه یا یک لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید. تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود شکر داخل مخلوط حل شود.

مرحله دوم: افزودن روغن مایع

در ادامه باید روغن مایع و بیکینگ پودر را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود. بعد آب جوشیده سرد شده را به مواد اضافه کنید و هم بزنید. نیازی نیست از همزن برقی استفاده کنید و با همان همزن دستی هم بزنید. پودر کاکائو را الک کنید و به مواد اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه خمیر

مواد را باهم مخلوط کنید و بعد باید کم کم آرد را اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر جمع شود دفت کنید نباید بیش از اندازه به خمیر آرد بزنید وگرنه سفت می شود در حدی که به لیسک یا قاشق بچسبد و بعد برای ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در یخچال زمان دهید تا خودش را بگیرد.

مرحله چهارم: پخت کوکی شکلاتی ترکیه ای

بعد از نیم ساعت دست های خود را کمی چرب کنید از مواد کوکی به اندازه دلخواه بردارید و در دست گرد کنید و روی سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید و روی آن با فاصله از هم قرار دهید و به دلخواه روی هر چانه کمی گردو یا شکلات قرار دهید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه با دمای ۱۷۰ قرار دهید و برای پخت بدون فر نیز داخل تابه چیده و به مدت ۲۰ دقیقه با درب بسته تابه بگذارید تا پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کوکی شکلاتی ترکیه ای خوشمزه با روغن مایع و شکلات تکه ای

  1. می توانید از شکلات تخته ای خرد شده نیز استفاده کنید.
  2. این مقدار مواد حدود ۳۰ کوکی به شما می دهد.
  3. می توانید این کوکی را در ظرف دربسته به مدت ۲۰ روز نگهداری کنید.

همچنین ببینید  

از
7
دیدگاه