طرز تهیه کوکی گردویی بدون فر و شکر قهوه ای نرم و خوشمزه با پیمانه

دستور پخت کوکی گردویی بدون فر

طرز تهیه کوکی گردویی بدون فر

 

کوکی گردویی بدون فر یکی از روش های بسیار ساده و خوشمزه برای داشتن یک کوکی بدون فر می باشد. شما می توانید به دلخواه مواد را با پودر کاکائو تهیه کنید تا کوکی گردویی بدون فر شکلاتی داشته باشید و اگر طرفدار طعم های ساده هستید می توانید کوکی گردویی ساده تهیه کنید. اما شما می توانید به دو روش این کوکی را بپزید که در این پست به شما یاد خواهیم داد تا بدون فر چطور یک کوکی نرم و خوشمزه تهیه کنید. میزان آرد در تهیه این کوکی کمی متفاوت است و میزان آن تقریبی می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوکی گردویی بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کوکی گردویی بدون فر

  • تخم مرغ ۱ عدد
  • شکر ۶ ق غذا خوری
  • پودر کاکائو ۱ ق غذا خوری
  • آرد سفید ۱ پیمانه و ۱/۴ پیمانه
  • روغن مایع ۸ ق غذا خوری
  • بیکینگ پودر ۱/۲ ق غذا خوری
  • آب جوشیده ۱ ق غذا خوری
  • وانیل به مقدار لازم
  • گردو به مقدار لازم

طرز تهیه کوکی گردویی بدون فر با روغن مایع بدون کشمش

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید و به کمک ق غذا خوری یا ق اندازه گیری شیرینی پزی مواد را باید اندازه گیری کنید و در ظرف های جداگانه بریزید. برای پخت بدون فر باید یک تابه دو طرفه یا ساده را روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر داخل کاسه بریزید و با همزن برقی یا دستی بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود و شکر داخل مواد حل شود. حتما در بین کار دور گیری کنید تا تخم مرغ پاشیده به اطراف کاسه خوب هم بخورد و بوی زهم ندهد.

مرحله سوم: تهیه مایه کوکی گردویی ساده

در ادامه روغن مایع و بیکینگ پودر را به مواد اضافه کنید و هم بزنید و بعد آب جوش را افزوده و سریع هم بزنید تا مواد یک دست شود و از حالت روان بودن خارج شود. حالا باید کم کم شروع به اضافه کردن آرد کنید تا جایی که خمیر یکدست و نرمی داشته باشید و بتوانید مواد را گلوله کنید و ترک نخورد.

مرحله چهارم: پخت کوکی گردویی بدون فر

دست های خود را چرب کنید و از مواد چانه های کوچک بگیرید و گرد کنید و داخل تابه دو طرفه یا ساده قرار دهید و حالا باید روی کوکی را گردو خرد شده یا شکلات چیپسی قرار دهید. سپس واشر دور تابه را در بیاورید و با درب بسته یا دمکنی بگذارید برای ۲۵ دقیقه کوکی پخته شود و اگر می خواهید داخل فر قرار دهید با دمای ۱۷۰ درجه باید ۱۵ دقیقه زمان دهید. سپس وقتی خنک شد از روی کاغذ روغنی جدا کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کوکی گردویی بدون فر و شکر قهوه ای

  1. می توانید در فر برقی و توستر نیز این کوکی را پخته باید روی ۱۶۰ درجه و ۱۵ دقیقه زمان دهید.
  2. در طول پخت به هیچ عنوان درب تابه را باز نکنید.
  3. این میزان به شما ۲۵ عدد کوکی می دهد.
  4. می توانید برای گرفتن چسبندگی مواد را در یخچال قرار دهید تا چسندگی مواد گرفته شود.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کوکی گردویی بدون فر و شکر قهوه ای نرم و خوشمزه با پیمانه
4.5 (90%) 2 votes