طرز تهیه شیرینی با زردآلو با طعم و مزه عالی به روش قناد ها

طرز تهیه شیرینی با زردآلو

 

شیرینی ها در طعم ها و مزه های مختلف تهیه می شوند و این بار قرار است با زردآلو که یک میوه بهاری و تابستانی یک شیرینی خوشمزه تهیه کنیم که بیشتر به شیرینی ارمنی نیز معروف است و از یک لایه خمیر کره ای تهیه می شود و می توانید در ظرف های مختلف خمیر را پهن کنید و مانند پای و تارت ها مواد میوه ای را وسط آن قرار دهید و در فر یا توستر بگذارید تا پخته شود. شما می توانید این خمیر را با میوه های مختلف نیز تست کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیرینی با زردآلو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد۲۵۰ گرم معادل ۲ پیمانه
کره۱۰۰ گرم
پودر شکر۱۵۰ گرم
تخم مرغ۳ عدد
وانیل۱/۴ ق چای خوری
بیکینگ پودر۱.۵ ق چای خوری

مواد لازم برای مواد میانی

زردآلو بدون هسته۶ عدد
پودر شکر۸۰ گرم
نشاسته ذرت۲ ق سوپ خوری

طرز تهیه شیرینی با زردآلو

مرحله اول: تهیه مواد میانی

زردآلو های هسته گرفته و پودرشکر را داخل قابلمه ریخته و هم زده و روی حرارت ملایم قرار میدهیم تا پودر شکر ذوب شده و موادمان به جوش آید و نشاسته ذرت را افزوده و همزده و تا کم کم غلیظ شود و از روی حرارت برداشته و از صافی رد می‌کنیم تا یکدست باشد و کنار قرار دهید تا خنک شود (این مواد میانی غلیظ وبدون آب است)

مرحله دوم: هم زدن کره

کره‌ی به دمای محیط رسیده و پودر شکر را با همزن برقی همزده تا پوک شود و یکی از تخم مرغها را شکسته و یک قاشق از تخم مرغ را برای رومال خمیر کنار گذاشته و بقیه را یکی یکی به کره و شکر افزوده و هم میزنیم و وانیل را اضافه میکنیم و در آخر آرد و بیکینگ پودر را با هم ترکیب و به مواد اضافه کنید.

مرحله سوم: پخت شیرینی

در این مرحله خمیر چسبناک است. یک چهارم از خمیر را برداشته و دو قاشق آرد افزوده تا سفت تر شود و داخل قیف ریخته و کنار گذاشته و مابقی را داخل قالب ۲۵*۱۵ یا قالب ۲۰*۲۰ که با کره چرب کرده ایم پهن کرده و کمی خمیر را در دیواره های قالب بالا بیاورید و مواد میانی را روی خمیر پهن کرده و یک چهارم خمیر باقیمانده را به شکل نوارهای باریکی روی مواد میانی قیف زده و با تخم مرغی که کنار گذاشتیم روی خمیر را رومال زده و در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه ی سانتیگراد قرار دهید به مدت تقریبی ۳۰ دقیقه یا تا زمانیکه پیروک پخته و طلایی شود. پس از خنک شدن، برش زده و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت شیرینی زردآلو

  1. می توانید بجای کره از مارگارین استفاده کنید.
  2. بهتر است از زردآلو های رسیده و نرم استفاده کنید..
  3. برای پخت در فر برقی یا توستر دما را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه شیرینی با زردآلو با طعم و مزه عالی به روش قناد ها
5 (100%) 1 votes