طرز تهیه شامی کوو خرم آباد مجلسی و خوشمزه بدون سیب زمینی به روش اصلی

طرز تهیه شامی کوو

 

شامی کوو یکی از شامی های بسیار خوشمزه و مجلسی می باشد که برای شهر خرم آباد لرستان می باشد و یکی از خوشمزه ترین و پر طرفدار ترین غذا های محلی این استان می باشد که شما می توانید در خانه تهیه کنید. این شامی رسپی فوق العاده ی دارد و شما می توانید برای مهمانی ها و مجالس نیز در کنار دیگر غذا های خود تهیه کنید. در این شامی کباب از گردو و گوشت چرخ کرده به همراه رب انار استفاده می شود که طعم ترش و ملس است و اما می توانید بنا به ذائقه خود از رب انار شیرین یا شکر استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شامی کوو خرم آبادی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شامی کوو بدون سیب زمینی

پیاز۲ عدد
تخم مرغ۱ عدد
آردنخودچی۱ ق غذا خوری
گردو سابیده شده۱ پیمانه
مخلوط سبزیجات (جعفری و گشنیز و ترخون و نعنا و ریحان)۱ پیمانه
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
رب انار۵ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه شامی کوو خوشمزه و مجلسی و لذیذ با گوشت چرخ کرده

مرحله اول: تهیه سس

برای تهیه شامی کوو ابتدا سس را تهیه کنید و روی شعله ملایم بگذارید تا غلیظ شود، برای این کار باید یکی از پیاز ها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل یک قابلمه کمی تفت دهید تا سبک شیشه ای شود و بعد کمی از سبزیجات معطر را به همراه ۱/۲ از گردو سابیده شده و ادویه ها را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا گردو ها به روغن بیفتتد و بوی خامی آن از بین برود و بعد رب انار را اضافه کنید و هم بزنید و روی مواد ۱ لیوان آب بریزید و بگذارید تا سس غلیظ شود.

مرحله دوم: تهیه مایه شامی کوو

در ادامه باید یکی دیگر از پیاز ها را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و آب پیاز را بگیرید و به همراه گوشت و گردو و باقی مانده سبزی معطر و ادویه ها و آرد نخودچی و تخم مرغ خوب ورز دهید تا مواد مسنجم شود. ورز دادن در تهیه شامی ها نکته بسیار مهمی می باشد که باعث می شود شامی وا نرود.

مرحله سوم: سرخ کردن

داخل یک تابه کمی روغن ریخته و صبر کنید تا داغ شود و بعد از مواد شامی بردارید و کف دست پهن کنید و داخل تابه قرار دهید و صبر کنید تا یک طرف سرخ شود، در همین حین سس را نیز چک کنید تا غلیظ شده باشد. همه شامی کوو ها را سرخ کنید.

مرحله چهارم: تهیه شامی کوو اصلی

حالا باید همه شامی های سرخ شده را داخل تابه قرار دهید و سس تهیه شده را روی آن بریزید و برای ۲۵ دقیقه زمان دهید تا سس به خورد شامی ها برود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت شامی کوو خوشمزه و مجلسی به روش خرم آبادی

  1. اگر رب انار شما ترش است می توانید کمی شکر اضافه کنید.
  2. به دلخواه می توانید از کمی پیاز داغ سرخ شده برای تزیین روی شامی بریزید.
  3. آرد نخودچی باعث منسجم تر شدن مواد می شود.

همچنین ببینید  

طرز تهیه شامی کوو خرم آباد مجلسی و خوشمزه بدون سیب زمینی به روش اصلی
5 (100%) 2 votes