طرز تهیه شامی بلغور گندم خوشمزه، ساده و مقوی با سیب زمینی

طرز تهیه شامی بلغور

 

یکی از شامی های بسیار خوشمزه است که همان طور که از نامش پیداست از بلغور گندم تهیه می شود این غذا در عین سادگی بسیار خوشمزه و مقوی می باشد این غذا سرشار از آهن و فیبر است که برای بدن و پوست و مو بسیار مناسب است شما می توانید این شامی را به عنوان وعده اصلی برای شام یا نهار به همراه پلو یا نان سرو کنید و هچنین یک غذای مقوی برای ایام مبارک رمضان می باشد و شما می توانید در افطاری این شامی بلغور را تهیه کنید. امروز در پارسی دی شامی بلغور را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

بلغور ریز۱ پیمانه
سیب زمینی۲ عدد
پیاز۱ عدد
تخم مرغ۱ عدد
آرد۴ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه شامی بلغور و سیب زمینی

مرحله اول: آبپز کردن

سیب زمینی ها را خوب بشورید و داخل قابلمه ریخته و اجازه دهید تا آبپز شوند سپس پوستش را جدا کنید و بگذارید کنار تا سرد شود.

مرحله دوم: آماده سازی بلغور

بلغور داخل یک ظرف ریخته و کمی نمک را آنها بپاشید و روی بلغورها کمی آبجوش بریزید و صبر کنید تا آب را به خودش جذب کند سپس داخل قابلمه ریخته و به همراه کمی آب اجازه دهید تا بلغورها پخته و نرم شوند سپس کنار بگذارید تا کاملا خنک شود.

مرحله سوم: تهیه مواد شامی

سیب زمینی را رنده بزنید سپس پیاز را پوست بگیرید و رنده بزنید و آبش را گرفته سپس به سیب زمینی و بلغور اضافه کنید و هم بزنید در ادامه ادویه ها و نمک و آرد و تخم مرغ را اضافه کنید و خوب مواد را هم بزنید تا یکدست شوند.

مرحله چهارم: سرخ کردن شامی بلغور

داخل یک تابه روغن ریخته تا داغ شود سپس دست های خود را کمی مرطوب می کنیم و از مواد به انداز نارنگی بردارید و توی دست فرم دهید سپس داخل روغن داغ سرخ کنید و به همراه گوجه و فلفل سرخ شده سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت شامی بلغور

  1. اگر مواد شامی خیلی شل بود می توانید کمی آرد بزنید.
  2. به دلخواه می توانید کمی سبزی معطر یا جعفری تازه داخل مواد بریزید.
  3. می توانید برای طعم و مزه بهتر بلغور آن را با یک عدد عصاره مرغ یا گوشت بگذارید تا پخته شود.
  4. آب بلغور را بعد از پخت بگیرید تا باعث شل شدن شامی نشود.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه