طرز تهیه شامی لبنانی لذیذ و خوشمزه با گوشت و سویا بدون سیب زمینی

دستور پخت شامی لبنانی

طرز تهیه شامی لبنانی

 

شامی لبنانی یکی از شامی های بسیار خوشمزه است که همان طور که از این اسم این غذا مشخص است برای کشور لبنان می باشد و طعم و مزه بسیار خوبی دارد. این شامی از مخلوط گوشت چرخ کرده و سویا تهیه می شود و شما می توانید به همراه نان تازه یا برنج کته زعفرانی سرو کنید. شامی های یکی از غذا های بسیار جذاب و پر طرفدار بین ما ایرانی ها می باشد که طعم و مزه فوق العاده ای دارد و رسپی های بسیار زیادی در شهر های مختلف دارد که علاوه بر ایران در هند و لبنان و افعانستان نیز این غذای ساده تهیه می شود و اکثریت مردم شامی را با کتلت اشتباه می گیرند. امروز در پارسی دی طرز تهیه شامی لبنانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شامی لبنانی لذیذ و راحت

  • گوشت چرخ کرده ۱۰۰ گرم
  • سویا چرخ شده ۲ ق غذا خوری
  • آرد سفید یا نخودچی ۳ ق غذا خوری
  • سبزی ( شامل: تره، گشنیز، جعفری) ۲ ق غذا خوری
  • پیاز ۱ عدد بزرگ
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه شامی لبنانی خوشمزه و ساده و راحت با گوشت چرخ کرده و سویا

مرحله اول: آماده سازی سویا

ابتدا سویا را با کمی در آبجوش خیس کنید تا آب را به خود جذب کنید و بعد آبکش کنید و با دست فشار دهید تا آب اضافی سویا گرفته شود و بعد داخل میکسر یا غذاساز خود ریخته و له و پوره کنید، می توانید به مقدار زیاد سویا را چرخ کنید در فریزر قرار دهید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و آب پیاز را با دست بگیرید تا مانع وا رفتن شامی نشود. سپس داخل یک کاسه گوشت و سویا و سبزی خرد شده و تخم مرغ و ادویه ها را اضافه کنید و مواد را خوب ورز دهید تا به خوبی منسجم شود و روی کاسه را پوشانده و برای نیم ساعت در یخچال استراحت دهید.

مرحله سوم: سرخ کردن شامی لبنانی

بعد از نیم ساعت داخل یک تابه مقداری روغن ریخته و صبر کنید تا داغ شود و بعد از مواد شامی بردارید و به آن به صورت دلخواه گرد یا بیضی شکل دهید و داخل روغن داغ قرار دهید و صبر کنید تا یک طرف آن سرخ شود و بعد طرف دیگر را نیز سرخ کنید و در انتها روی دستمال روغن گیر قرار دهید و به همراه دورچین دلخواه سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه شامی لبنانی لذیذ و خوشمزه با سویا

  1. بهتر است حرارت موقع سرخ کردن کم باشد تا شامی ها به خوبی مغز پخت شود.
  2. می توانید از سبزی خشک نیز استفاده کنید.
  3. اگر آب پیاز و سویا را خوب بگیرید و گوشت شما دارای یخ نباشد اصلا شامی وا نمی رود.
  4. افزودن آرد باعث می شود شامی ها شما مسنجم تر باشند.
  5. می توانید از انواع سس های برای سرو این شامی استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
13
دیدگاه