طرز تهیه شامی کباب افغانی لذیذ و ساده و خوشمزه با گوشت گوسفندی

دستور پخت شامی کباب افغانی

طرز تهیه شامی کباب افغانی

 

شامی کباب افغانی یکی از انواع شامی ها می باشد که برای کشور افغانستان می باشد و شما می توانید به راحتی این غذا بین المللی را در خانه تهیه کنید. شامی کباب ها یکی از غذا های پر طرفدار هستند که بین ما ایرانی بسیار محبوب هستند. شما می توانید شامی کباب را در کنار سیب زمینی سرخ کرده سرو کنید و یا می توانید یک سس ربی خوشمزه تهیه کنید و شامی ها را داخل آن قرار دهید. شامی کباب افغانی با ذائقه ما ایرانی ها بسیار هماهنگ است و شما می توانید آن را به همراه پلو یا نان تازه یا به صورت ساندویچی سرو کنید. تهیه شامی ها زمان زیادی از ما نمی گیرد و می توانید برای روز های که زمان زیادی برای تهیه غذا ندارید بسیار مناسب است. امروز در پارسی دی طرز تهیه شامی کباب افغانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شامی کباب افغانی

  • پیاز ۲ عدد
  • گوشت گوسفندی ۵۰۰ گرم
  • پودر تخم گشنیز ۱/۲ ق چای خوری
  • سیر ۳ حبه
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • آرد نخودچی ۱ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز به مقدار لازم

طرز تهیه شامی کباب افغانی

مرحله اول: آماده سازی

تهیه این شامی کباب کمی با دیگر شامی ها متفاوت است. گوشت را خرد کنید و بشورید. بهتر است از گوشت تازه با چربی کم استفاده کنید. یکی از پیاز ها را پوست بگیرید و ۴ قاچ کنید. داخل قابلمه گوشت و پیاز را به همراه کمی فلفل سیاه و قرمز اضافه کنید و چند لیوان آب جوش روی آن بریزید.

مرحله دوم: پخت گوشت

دقت کنید ابتدا حرارت را بالا بگیرید تا به جوش بیاید و بعد حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا گوشت کاملا پخته شود. می توانید برای زودتر پختن گوشت از زودپز استفاده کنید. بعد از اینکه گوشت کاملا پخته شد باید مقداری نمک به گوشت اضافه کنید و گوشت ها را از آب آن جدا کنید و داخل سبد قرار دهید تا آب اضافی آن خارج شود.

مرحله سوم: میکس کردن مواد

گوشت را داخل غذاساز یا چرخ گوشت ریخته و خوب له و پوره کنید. پیاز باقی مانده را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و آب پیاز را کاملا بگیرید. داخل یک کاسه گوشت چرخ شده را به همراه آرد و ادویه ها و تخم مرغ اضافه کنید و خوب با دست ورز دهید تا یکدست و مسنجم شود.

مرحله چهارم: تهیه شامی کباب افغانی

یک تابه روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخل آن بریزید و صبر کنید تا داغ شود. در این مرحله از مواد شامی برداشته و در دست به آن حالت دهید و داخل روغن داغ قرار دهید و صبر کنید تا یک طرف آن سرخ شود و بعد با کفگیر برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ و طلایی شود. در انتها شامی را روی دستمال روغن گیر قرار دهید و با پلو یا سیب زمینی سرخ کرده سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه شامی کباب افغانی خوشمزه و لذیذ

  1. اگر مواد خیلی شل بود می توانید مقدار بیشتری آرد نخودچی اضافه کنید.
  2. می توانید در کنار این شامی از گوجه سرخ شده نیز استفاده کنید.
  3. بهتر است روی گوشت آب جوش بریزید زیرا آب سرد باعث دیر پز شدن گوشت می شود.

همچنین ببینید  

طرز تهیه شامی کباب افغانی لذیذ و ساده و خوشمزه با گوشت گوسفندی
4.3 (85%) 4 votes

  • ۴۸۲۸۵۹۳۸ ۱ سال پیش

    🌊❄️☃️💕🌈👎🌈🙏❄️

    پاسخ