طرز تهیه دسر گلدانی شیک و مجلسی و ارزان برای مهمانی + فیلم

دستور تهیه دسر گلدانی

طرز تهیه دسر گلدانی

 

دسر گلدانی یکی از ایده های بسیار خوب برای مهمانی می باشد که شاید در ابتدا فکر کنید یک گلدان کوچیک استت ولی یک دسر خوشمزه است و با گذاشتن چند شاخه گل می توانید مهمان های خود را شگفت زده کنید. شما می توانید این دسر با کیک شکلاتی حاضری تهیه کنید و یا از ترکیب یک کرم خوشمزه با بیسکویت پودر شده استفاده کنید. دسر گلدانی یک ایده فوق العاده می باشد و پیشنهاد می شود حتما آن را تهیه کنید. برای تهیه این دسر اصلا نیازی به قالب خاصی ندارید با چند عدد لیوان یکبار مصرف آن را تهیه کنید. می توانید در انتها ویدیو مربوط به این دستور را می توانید مشاهده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر گلدانی به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه دسر گلدانی

  • شیر ۱.۵ پیمانه
  • نشاسته ذرت ۳ ق غذا خوری
  • وانیل نوک ق چای خوری
  • شکر ۴ ق غذا خوری
  • شکلات تخته ای ۳۰۰ گرم
  • بیسکویت پتی بور ۲ بسته

طرز تهیه دسر گلدانی شیک و خوشمزه برای مهمانی

مرحله اول: آماده سازی

شکلات تخته ای را خرد کنید. داخل کاسه ریخته و روی کتری در حال جوش قرار دهید و هم بزنید تا شکلات ها نرم شوند و یا می توانید با ۱ دقیقه در مایکروفر قرار دهید تا شکلات دوب شود. شکلات را داخل لیوان یکبار مصرف بریزید و خوب بچرخانید تا تمام لیوان را کاور کنید و بعد لیوان ها را داخل یخچال قرار دهید و از یخچال خارج کنید و یک بار دیگر این کار را تکرار کنید و لیوان ها را برای ۲۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا کاملا سفت شود.

مرحله دوم: آماده سازی بیسکویت

بیسکویت ها دلخواه خود را داخل غذاساز بریزید و پودر کنید و یا می توانید داخل نایلون ریخته و با گوشتکوب دستی بکوبید تا له و پودر شود. می توانید از خرد کیک دلخواه خود نیز استفاده کنید و یا می توانید از طعم ساده یا شکلاتی بیسکویت پتی بور نیز استفاده کنید.

مرحله سوم: تهیه کرم مخصوص

در ادامه داخل یک شیر جوش شیر و نشاسته را باهم مخلوط کنید و هم بزنید سپس شکر و وانیل را اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید و مداوم هم بزنید تا ترکیب شوند و به غلظت برسد، زمانی که رد قاشق روی مواد ماند از روی حرارت بردارید. کرم تهیه شده را داخل یک قیف پلاستیکی یا ظرف سس بریزید.

مرحله چهارم: تهیه دسر گلدانی

لیوان یک بار مصرف از یخچال خارح کنید و قیچی کنید و گلدان شکلاتی را خارج کنید و برای اینکه سطح روی آن یکدست شود یک تابه را روی حرارت قرار دهید و برای چند ثانیه سر گلدان داخل تابه بزنید تا یکدست و صاف شود. حالا کمی کرم تهیه دسر ریخته و پودر بیسکویت و همین طور لایه ها را تکرار کنید تا تمام شود و در انتها پودر بیسکویت روی مواد باشد و برای تزیین یک گل روی آن قرار دهید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه دسر گلدانی ساده و خوشمزه با بیسکویت و کرم

  1. در هنگام خارج کردن گلدان شکلاتی از لیوان زیاد فشار نیاورید وگرنه شکلات می شکند.
  2. می توانید از شکلات های رنگی استفاده کنید.
  3. می توانید بین مواد میوه دلخواه خود را نیز قرار دهید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه