طرز تهیه خورش غوره بادمجان با گوشت چرخ کرده ساده و سریع و خوشمزه

دستور پخت خورش غوره بادمجان با گوشت چرخ کرده 

خورش غوره بادمجان با گوشت چرخ کرده

 

خورش غوره بادمجان با گوشت چرخ کرده یکی از خورشت های فوق العاده ایرانی می باشد که شما می توانید به راحتی این خورش خوشمزه را در خانه تهیه کنید. این خورش خوشمزه به سرعت تهیه می شود و برای کسانی که طعم و مزه بادمجان را دوست دارند گزینه خوبی می باشد و یکی از چاشنی های مهم این غذا ایرانی غوره می باشد که شما می توانید از غوره فریزر شده یا غور شور استفاده کنید و این خورش را طعم دار کنید. خورش غوره بادمجان با گوشت چرخ کرده به همراه کته زعفران و سالاد طعم بی نظیری دارد. امروز در پارسی دی طرز تهیه خورش غوره بادمجان با گوشت چرخ کرده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خورش غوره بادمجان با گوشت چرخ کرده

  • بادمجان ۳ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
  • رب گوجه فرنگی ۱ ق غذا خوری
  • گوجه فرنگی ۲ عدد
  • غوره ۱/۴ پیمانه
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه خورش غوره بادمجان با گوشت چرخ کرده ساده و سریع

مرحله اول: سرخ کردن بادمجان

ابتدا باید بادمجان ها را پوست بگیرید و به صورت نواری برش بزنید و داخل آب و نمک قرار دهید و برای ۲۰ دقیقه صبر کنید تا تلخی بادمجان ها گرفته شود و یا می توانید بادمجان ها را به صورت چند لایه ی برش بزنید و بعد با آب سرد بشورید تا نمک اضافی آن خارج شود و بعد داخل تابه به همراه کمی روغن سرخ کنید تا طلایی شود. گوجه فرنگی را نیز بشورید و حلقه ای برش بزنید و داخل همان تابه سرخ کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: تفت دادن گوشت و پیاز

پیاز را پوست را بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه گود کمی تفت دهید و بعد روغن و زردچوبه را اضافه کنید و تفت داده تا پیاز طلایی شود. گوشت را به همراه ادویه ها اضافه کنید و تفت دهید تا گوشت خوب سرخ شود و تغییر رنگ دهد. در ادامه رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود.

مرحله سوم: پخت خورش غوره بادمجان با گوشت چرخ کرده

در ادامه باید ۱ پیمانه آب جوش به مواد اضافه کنید و زمانی که جوش آمد باید بادمجان و گوجه را اضافه کنید و روی حرارت ملایم بگذارید و صبر کنید تا سس غلیظ شود و در ۱۵ دقیقه انتهای باید غوره ها را اضافه کنید و زمانی که احساس کردید خورشت جا افتاده شده است از روی حرارت بردارید و به همراه کته سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه خورش غوره بادمجان با گوشت چرخ کرده لذیذ و خوشمزه

  1. می توانید مقدار غوره با ذائقه خود تنظیم کنید و کم و زیاد کنید.
  2. برای این که بادمجان ها روعن کمتری ببرید می توانید کمی ماست به آن ها بزنید و بعد سرخ کنید.
  3. می توانید بجای رب از پوره گوجه فرنگی استفاده کنید و یا از مخلوط هر دو استفاده کنید.
  4. به دلخواه می توانید ۱ سیر را به همراه پیاز تفت دهید.

همچنین ببینید

از
5
دیدگاه