طرز تهیه تاس کباب نخود فرنگی با گوشت خورشتی مرحله به مرحله

دستور پخت تاس کباب نخود فرنگی

تاس کباب نخود فرنگی

 

یکی از غذاهای سنتی است که بیس اصلی آن از گوشت گوسفندی و سیب زمینی و سبزیجات تهیه می شود و به دلخواه می توانید هر موادی که دوست دارید کم و زیاد کنید. تاس کباب یکی از غذاهای بسیار راحت است که بیشتر با نان سرو می شود ولی بعضی ها با برنج هم می خورند شما می توانید برای سرعت بخشیدن در تمام شدن تاس کباب از گوشت چرخ کرده به جای گوشت خورشتی استفاده کنید و برای چاشنی می توانید هم از آبغوره و هم آبلیمو استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه تاس کباب نخود فرنگی را آموزش خواهیم داد که علاوه بر سبزیجات همیشگی نخود فرنگی اضافه شده که خواص خودش را دارد مانند جلوگیری از پوکی استخوان، کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از بیماری های قلبی می توان اشاره کرد همراه ما باشید.

مواد لازم 

گوشت خورشتی۳۰۰ گرم
هویج۲ عدد
نخود فرنگی۴۰۰ گرم
سیب زمینی۲ عدد
پیاز۲ عدد
سیر۴ حبه
رب گوجه فرنگی۱ ق غذاخوری
آبلیمو یا آبغورهبه مقدار لازم
نمک و فلفل و زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه تاس کباب نخود فرنگی با گوشت خورشتی

مرحله اول : تفت دادن گوشت

ابتدا پیاز ها را خلالی یا نگینی خرد کنید و داخل قابلمه مورد نظر با کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک شود سیر را نیز پوره کنید و اضافه کنید و تفت داده تا عطر سیر خارج شود سپس گوشت ها را به همراه فلفل سیاه اضافه کنید و تفت دهید تا گوشت ها تغییر رنگ پیدا کند.

مرحله دوم : مخلوط کردن مواد

رب را اضافه کنید و به همراه گوشت تفت دهید بوی خامی رب از بین برود سپس هویج را خرد کنید و به گوشت اضافه کنید و داخل قابلمه آب ریخته و درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید تا گوشت ها پخته شوند.

مرحله سوم : افزودن نخود فرنگی

نخود فرنگی را اگر به صورت کنسروی استفاده می کنید مستقیم داخل تاس کباب بریزید و اگر خام هست ابتدا باید بخارپز کنید سپس استفاده کنید نخود فرنگی ها را نیم ساعت مانده به پایان زمان پخت به همراه سیب زمینی خرد شده اضافه کنید و اجازه دهید تا تاس کباب با حرارت ملایم پخته شود.

مرحله چهارم : تهیه تاس کباب نخود فرنگی

وقتی آب تاس کباب کم شده و مواد آن کاملا پخت می توانید مقداری آبغوره یا آبلیمو به عنوان چاشنی و مقداری نمک  داخل تاس کباب ریخته و از روی حرارت بردارید و داخل ظرف سرو ریخته و به همراه نان تازه میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت تاس کباب نخود فرنگی

  1. می توانید ۱ تکه چوب دارچین در ابندای پخت اضافه کنید و در انتهای پخت از تاس کباب خارج کنید.
  2. می توانید گوشت را تفت ندهید و مواد را طبقه ای بچینید.
  3. سیب زمینی و نخودفرنگی بافت نرمی دارند پس از ابتدا اضافه نکنید وگرنه له می شوند و شکل ظاهری خود را از دست می دهند.
  4. اگر طعم و سیر را دوست ندارید می توانید حذف کنید.
  5. می توانید به جای گوشت از مرغ نیز استفاده کنید.
  6. چاشنی تاس کباب را حتما در انتهای پخت زمانی که می خواهید از روی حرارت بردارید اضافه کنید.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه