طرز تهیه تاس کباب شمالی با گوشت تکه ای لذیذ و ساده در قابلمه

دستور پخت تاس کباب شمالی

طرز تهیه تاس کباب شمالی

 

تاس کباب شمالی یکی از روش های تهیه این خوراک خوشمزه و سنتی ایرانی می باشد که می توانید به سادگی آن را در خانه تهیه کنید. تاس کباب شمالی یا تاس کباب گیلانی طعم فوق العاده دارد و با گوشت تکه ی تهیه می شود. شما می توانید این خوراک خوشمزه ایرانی اصل را در خانه تهیه کنید و برای شام یا نهار سرو کنید. تاس کباب شمالی را می توانید به روش های مختلفی بپزید، می توانید برای سریع تر پخته شدن از زودپز استفاده کنید و یا می توانید در فر به صورت تنوری آن را تهیه کنید و یا به صورت ساده و لایه ی در قابلمه بگذارید تا پخته شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه تاس کباب شمالی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه تاس کباب شمالی

  • گوشت ۲۰۰ گرم
  • سیب زمینی ۲ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • هویج ۲ عدد
  • گوجه ۲ عدد
  • به ۱ عدد یا آلو خورشتی  ۶ الی ۷ عدد
  • رب گوجه فرنگی ۲ ق غذا خوری
  • آبلیموترش ۱ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه تاس کباب شمالی با گوشت تکه ای

مرحله اول: پخت گوشت

ابتدا گوشت را بشورید و یک اندازه برش بزنید. سپس داخل یک تابه با کمی روغن تفت دهید تا تغییر رنگ دهد و سرخ شود و بعد کمی فلفل سیاه و ۲ حبه سیر و ۱ چوب دارچین اضافه کنید و بگذارید تا گوشت نیم پخت شود. گوشت از آب آن جدا کنید و آب گوشت را صاف کنید.

مرحله دوم: آماده سازی مواد

گوجه فرنگی را پوست بگیرید، می توانید برای گرفتن پوست گوجه فرنگی آن را بلانچ کنید و به راحتی پوست بگیرید. سیب زمینی و هویج و پیاز را نیز پوست بگیرید. در صورت دسترسی داشتن به آن را پوست بگیرید و یا از آلو استفاده کنید.

مرحله سوم: خرد کردن مواد

در ادامه باید پیاز و سیب زمینی و هویج و گوجه را بعد از پوست گرفتن به صورت حلقه ی خرد کنید. شما می توانید از سبزیجات دلخواه در تهیه تاس کباب استفاده کنید ولی رسپی اصلی این غذا با این صیفی جات می باشد.

مرحله چهارم: پخت تاس کباب گیلانی

آب گوشت را داخل یک کاسه ریخته و با رب و ادویه ها و آبلیموترش خوب هم بزنید تا رب داخل آب گوشت باز شود. در ادامه قابلمه مورد نظر را کمی چرب کنید و ابتدا سیب زمینی و هویج و گوشت و پیاز و گوجه را به صورت لایه ی چیده و سس تهیه شده را روی آن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا سبزیجات نرم و سس غلیظ شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه تاس کباب شمالی (گیلانی)

  1. می توانید به دلخواه از کمی رب انار یا رب نارنج نیز استفاده کنید.
  2. بهتر است از آبلیموترش تازه استفاده کنید.
  3. چیدن لایه ها به زمان پخت صیفی جات بستگی دارد.
  4. می توانید مواد را در زودپز بریزید تا بعد از نیم ساعت یک تاس کباب فوری داشته باشید و یا می توانید قابلمه را در فر قرار دهید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه