طرز تهیه خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده ساده و مجلسی با لپه و غوره

دستور پخت خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده

خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده

 

خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده یکی از خورشت های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که شما می توانید با لپه و یا بدون آن تهیه کنید که این کاملا سلیقه ای می باشد. این خورش بشدت خوشمزه و مجلسی است و شما می توانید برای مهمانی ها خود به راحتی تهیه کنید. شما می توانید برای چاشنی این خورشت از غوره یا رب لیمو عمانی و یا حتی پودر آن استفاده کنید و طعم نهایی را به خورشت بدهید. همچنین می توانید از بادمجان قلمی یا دلمه ای استفاده کنید و به دلخواه برای تزیین از گوجه گیلاسی استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خورشت بادمجان با گوشت چرخ کرده

  • گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
  • رب گوجه فرنگی ۱ ق غذا خوری
  • بادمجان ۳ عدد
  • گوجه فرنگی ۲ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • سیر ۱ حبه
  • لپه ۱/۲ پیمانه
  • غوره یا رب لیمو یا پودر لیمو به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده خوشمزه و مجلسی

مرحله اول: آماده سازی

اگر می خواهید لپه استفاده کنید باید لپه را برای ۱ ساعت خیس کنید و یک بار بجوشانید تا کف آن از بین برود و نیم پز شود. بادمجان ها را پوست بگیرید و به صورت حلقه ای برش بزنید و به مدت ۲۰ دقیقه داخل آب و نمک قرار دهید تا تلخی بادمجان ها از بین برود.

مرحله دوم: سرخ کردن بادمجان

بادمجان ها را آبکشی کنید و روی یک دستمال نخی قرار دهید. سپس داخل یک تابه کمی روغن ریخته و بادمجان ها را سرخ کنید. گوجه ها را نیز بشورید و به صورت حلقه ای برش بزنید و داخل تابه سرخ کنید و کنار قرار دهید.

مرحله سوم: تفت دادن گوشت و پیاز

پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی روغن داخل تابه گود سرخ کنید تا شیشه ای شود و بعد گوشت را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند و در ادامه باید ادویه ها را به همراه رب اضافه کنید تا عطر ادویه ها بلند شود و بوی خامی رب از بین برود.

مرحله چهارم: پخت خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده

در ادامه لپه را نیز به همراه مواد کیم تفت دهید. حالا باید بادمجان ها و گوجه سرخ شده را به همراه ۱ پیمانه آبجوش اضافه کنید و بگذارید تا خورش جا افتاده و لپه پخته شود و در نیم ساعت آخر باید غوره یا پودر لیمو را اضافه کنید و نمک خورش را تست کنید و بعد از جا افتادن سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده مجلسی و راحت

  1. می توانید از پوره گوجه فرنگی بجای رب استفاده کنید.
  2. می توانید در انتها برای تزیین از گوجه گیلاسی سرخ شده و کمی جعفری استفاده کنید.
  3. به دلخواه می توانید کمی به بادمجان ها ماست بزنید تا جذب روغن کمتری داشته باشد.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه