طرز تهیه نان رمضان تبریز ساده و خوشمزه به روش قنادی + فیلم

دستور پخت نان رمضان تبریز

طرز تهیه نان رمضان تبریز

 

نان رمضان تبریز یکی از نان های بسیار معروف است که این نان بیشتر در ماه مبارک رمضان تهیه می شود و طعم و مزه ای بسیار خوبی دارد. این نان بافت بسیار پوک و پنبه ای دارد و با خمیرمایه تهیه می شود. شما می توانید این نان را می توانید به شکل های مخلتف بپیچید و به آن حالت دهید و در انتها روی نان را با کمی عسل رقیق شده رومال کنید تا براق شود و کمی پودر پسته یا نارگیل روی نان بریزید. شما می توانید این نان خوشمزه را برای صبحانه یا عصرانه نیز تهیه کنید. این نان همان طور که از نامش پیداست در شهر تبریز بیشتر تهیه می شود. اگر دوست دارید بافت نان شما نرم باشد باید یک کاسه آب داخل فر خود قرار دهید. امروز در پارسی دی طرز تهیه نان رمضان تبریز + فیلم آن را به شما یاد خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه نان رمضان تبریز ساده و خوشمزه

  • آرد ۵ ق غذا خوری
  • خمیر مایه ۱.۵ ق غذا خوری
  • ماست ۱/۲ پیمانه
  • روغن مایع ۱/۲ پیمانه
  • شکر ۵ ق غذا خوری
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • کره ۵۰ گرم
  • نمک ۱ ق چای خوری
  • دارچین و زنجبیل به مقدار لازم

طرز تهیه نان رمضان تبریز ویژه افطاری

مرحله اول: عمل آوری خمیر مایه

ابتدا باید خمیرمایه را عمل بیاوریم. برای این کار کافی است ۱/۲ پیمانه آبجوش را داخل لیوان ریخته و به ۲ ق شکر خوب هم بزنید و بعد خمیرمایه را اضافه کنید و هم بزنید و روی لیوان یک بشقاب قرار دهید تا خمیر مایه برای ۱۰ دقیقه عمل بیاید. شما می توانید از خمیرمایه فوری استفاده کنید که دیگر نیازی به عمل آمدن ندارد.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه ۲ تخم مرغ ها را به صورت کامل داخل کاسه ریخته و زرده و سفیده تخم مرغ آخر را جدا کنید و سفیده را داخل کاسه ریخته و زرده را برای رومال نان کنار بگذارید. سپس خمیرمایه عمل آمده را به همراه ماست و روغن مایع و شکر و کره ذوب شده را اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید. آرد و نمک را باهم مخلوط و سه بار الک کنید. سپس باید کم کم آرد را اضافه کنید.

مرحله سوم: استراحت خمیر

در ادامه خمیر باید وسط کاسه جمع شود و بعد با کمک استند میکسر یا دست به مدت ۱۰ دقیقه خوب ورز دهید و بعد تست پنجره را از خمیر بگیرید و داخل کاسه چرب شده قرار دهید و روی کاسه را بپوشانید و برای ۲ ساعت در دمای محیط قرار دهید تا خمیر پف کند. این خمیر به دلیل داشتن شکر باید کمی بیشتر استراحت کند.

مرحله چهارم: پخت نان رمضان تبریز

در ادامه پف خمیر را با دست بگیرید. و نصف خمیر را داخل سینی فر چرب شده به شکل بیضی باز کنید و نصف دیگر خمیر را همانند فیلم انتهای پست شکل دهید و روی خمیر قرار دهید و بعد مجدد ۲۰ دقیقه استراحت دهید تا خمیر کمی پف کند. روی نان را با زرده۹ و یک ق عسل رقیق شده رومال کنید و برای ۳۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا پخته شود. در انتها روی نان کمی پود نارگیل یا پسته بزنید و میل کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیش اسفناج و قارچ

نکات کلیدی در تهیه نان رمضان تبریز با بافتی نرم و پنبه ای + ویدیو

  1. افزودن دارچین و زنجبیل دلخواه است.
  2. می توانید کمی بهبود دهنده نیز در تهیه این نان استفاده کنید.
  3. نمک باید با آرد مخلوط شود و نباید مستقیم به مواد اضافه شود.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه