طرز تهیه شیرینی کرن بری خانگی ساده و خوش طعم با کرم مخصوص

طرز تهیه شیرینی کرن بری

 

یکی از شیرینی ها بسیار خوشمزه و جذاب است که می توانید با میوه کرن بری تهیه کنید. این شیرینی جذاب و خوش طعم از یک خمیر بسیار نرم و لطیف تهیه شده است که می توانید به آسانی با کمک خمیر مایه در منزل استفاده کنید. اما کرن بری چیست؟ کرن بری یک میوه قرمز رنگ است که به توت خرس نیز معروف است و تقریبا می توان گفت شبیه همان زغال اخته خودمان است اما با خواص فوق العاده بیشتر که می توان کاهش التهاب بدن و مبارزه با سرطان به خصوص سرطان سینه و روده و کمک به گوارش بهتر از هزاران خواص خوب کرن بری است. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیرینی کرن بری را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد۳۱۰ گرم
خمیر مایه فوری۴ گرم
نمکنوک ق غذا خوری
تخم مرغ ۱ عدد
شکر۵۰ گرم
شیر ولرم۱۱۰ گرم
کره۵۰ گرم
کرن بری یا مربای آلبالوکمی
کره۲۰ گرم برای بین خمیر

مواد لازم کرم میانی

نشاسته ذرت۱ ق غذا خوری
شیر۱ پیمانه
شکر۵۰ گرم
وانیلنوک ق چای خوری
کره۳۰ گرم
زرده تخم مرغ۱ عدد

طرز تهیه شیرینی کرن بری

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا همه مواد خشک را از جمله آرد و خمیرمایه فوری شکر و نمک را باهم مخلوط کنید. اگر خمیرمایه فوری در دسترس ندارید ابتدا با کمی شکر و ۱/۲ پیمانه آب خمیر را عمل بیاورید سپس استفاده کنید اما مزایا خمیر مایه فوری استفاده مستقیم در مواد خشک است و نیازی به عمل آوری ندارد.

مرحله دوم: تهیه خمیر

در ادامه وسط مواد را گود کنید و تخم مرغ را افزوده و هم بزنید و بعد شیر را اضافه کنید و خوب هم بزنید و در انتها باید ۵۰ گرم کره را اضافه کنید و مواد را برای ۱۰ الی ۱۵ دقیقه خوب ورز دهید تا نرم و لطیف شود. می توانید از استند میکسر برای ورز دادن مواد استفاده کنید. برای تهیه کرم باید نشاسته ذرت و شکر رو داخل قابلمه بریزید و شیر کم کم به مواد اضافه کنید. تا همه مواد مخلوط شوند وشکر آب ذوب شود. سپس در حالی که هم بزنید، زرده تخم مرغ رو اضافه می کنیم وهم بزنید تا مثل فرنی سفت شود. از روی حرارت بر دارید وکره و وانیل رو به آن اضافه کنید.

مرحله سوم: استراحت خمیر

یک گوشه از خمیر را در دست بگیرد و کمی بکشید اگر کش اومد و نازک شد یعنی خمیر خوب ورز خورده اگر پاره شده مجدد کمی ورز دهید. خمیر را به شکل توپ در بیاورید و در یک کاسه قرار دهید و پارچه روی آن بکشید و برای ۱.۵ ساعت در دمای محیط بگذارید تا پف کند و حجیم شود.

مرحله چهارم: چانه گرفتن خمیر

بعد از حجیم شدن خمیر پف آن را با دست بگیرید و خمیر را به ۴ چانه تقسیم کنید. حالا روی سطح آردپاشی شده هر چانه را به شکل گرد باز کنید. روی هر برش کمی کره ذوب شده بزنید و چانه های باز شده را روی هم قرار دهید. حالا ابتدا از وسط خمیر تا کنید و بعد یک تا دیگر بزنید و خمیر را برای ۱ ساعت دیگر در یخچال استراحت دهید.

مرحله پنجم: پخت شیرینی کرن بری

در ادامه از خمیر بردارید و یک مربع ۲۵*۲۵ باز کنید و به فاصله ۱ سانت از دور خمیر با چاقو برش بزنید. کرم از قبل آماده شده را داخل قیف ریخته و در وسط مربع ریخته و چند عدد کرن بری روی آن قرار دهید و حالا آن را مانند بقچه جمع کنید و روی کاغذ روغنی قرار دهید و به مدت ۴۵ دقیقه مجدد استراحت دهید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۲۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا شیرینی پخته شود. وقتی از فر خارج کردید روی آن پارچه قرار دهید و برای ۱۰ دقیقه صبر کنید تا شیرینی لطیف شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت شیرینی کرن بری در فر با کرم مخصوص

  1. خمیر باید کاملا نرم و لطیف باشد.
  2. می توانید به هر شکلی که دوست دارید این خمیر را بپچید.
  3. بهتر است فر را ابتدا با دمای ۲۱۰ درجه گرم کنید.

همچنین ببینید  

Rate this post