طرز تهیه قند رنگی خانگی طعم دار و ساده طعم دار برای پذیرایی

دستور پخت قند رنگی

طرز تهیه قند رنگی

 

قند رنگی یکی از بهترین ایده برای مهمانی های خاص به خصوص نوروز و مراسمات مختلف مانند خواستگاری می باشد. شما می توانید به راحتی در خانه قند رنگی خوراکی با شکر یا پودر قند تهیه کنید. برای تهیه این قند های رنگی کافی است شما قالب دلخواه خود را خریداری کنید که پیشنهاد می شود از قالب گل مینا برای قند های رنگی استفاده کنید. شما می توانید به قند های خوراکی کمی اسانس طعم های مختلف اضافه کنید و به صورت طعم دار آن را آماده کنید. اگر دوست دارید یک پذیرایی شیک و خاص داشته بشید حتما قند های خوراکی رنگی را تهیه کنید و در قندان خود در بین قند ها بریزید تا ظاهر جذابی به آن بدهد. شما می توانید از پودر قند نیز استفاده کنید ولی اگر دوست دارید ظاهر زیبا تری و کریستالی داشته باشید از شکر استفاده کنید. بهترین رنگ ها برای تهیه این نوع تزئین ها رنگ های ژله ای هستند. امروز در پارسی دی طرز تهیه قند رنگی با شکر و برای پذیرایی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه قند رنگی خانگی

  • شکر ۱ پیمانه
  • پودر هل ۱/۲ ق چای خوری
  • رنگ خوراکی دلخواه به مقدار لازم

طرز تهیه قند رنگی با شکر و هل 

مرحله اول: آماده سازی شکر

ابتدا شکر را به همراه پودر هل داخل کاسه ریخته و هم بزنید. افزودن هل برای طعم و مزه آن است شما می توانید شکر را به چند قسمت تقسیم کنید و از زنجبیل یا دارچین استفاده کنید. شکر را بعد از مخلوط کردن در چند کاسه متفاوت تقسیم کنید.

مرحله دوم: افزودن رنگ خوراکی

در ادامه به کاسه ها باید نوک قاشق رنگ خوراکی بزنید و خوب مخلوط کنید. اگر دوست دارید قند های تیره تری داشته باشید باید مقدار رنگ را بیشتر کنید. سپس در ادامه برای خمیری کردن مواد کمی گلاب به صورت تدریجی اضافه کنید تا یک خمیر منسجم بدست بیاید.

مرحله سوم: قالب زدن

در ادامه قالب دلخواه خود را آماده کنید و با قاشق آن را پر کنید، این کار برای قالب های فشاری مناسب است. اگر قالب فشاری نداشتید می توانید خمیر قند را روی یک سطح باز کنید و با کاتر دلخواه آن را برش بزنید و با کاردک آن را به سینی منتقل کنید. شما حتی می توانید مواد را داخل قالب های سیلیکونی نیز بزیرد. فقط دقت کنید مواد باید حالت شنی داشته باشد تا بتوانید قالب بزنید.

مرحله چهارم: تهیه قند رنگی برای پذیرایی و نوروز

سینی قند ها را برای ۳ ساعت در دمای محیط قرار دهید تا خودش را بگیرد و سفت شود. بعد از این زمان چک کنید و اگر نیاز بود زمان بیشتری دهید تا خشک شوند. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه قند رنگی خوراکی

  1. می توانید بجای گلاب از عرق نعنا استفاده کنید.
  2. همین مراحل می توانید با پودر قند نیز تهیه کنید.
  3. اگر مواد شل بود به شکر نیاز دارد و اگر سفت بود گلاب بزنید.
  4. برای تزئین از نگین خوراکی نیز می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
5
دیدگاه