طرز تهیه شاموا دسر فرانسوی خیلی ساده و خوش طعم با کرم کارامل و بیسکویت

دستور تهیه شاموا

طرز تهیه شاموا

 

شاموا یکی از دسر های خوشمزه فرانسوی می باشد که طعم و مزه عالی دارد و چون کارامل دارد نیازی به ژلاتین ندارد و خیلی راحت تهیه می شود و بافت بسیار خوبی دارد و سریع آماده می شود. همان طور که مشخص است این دسر فرانسوی است و خیلی راحت تهیه می شود و با چند قلم مواد تهیه می شود. شما می توانید از قالب کمربندی یا لوف یا رینگ های متحرک استفاده کنید و این دسر را تهیه کنید و برای مهمانی ها خود سرو کنید و یا حتی می توانید به صورت تک نفره نیز داخل لیوان بریزید و میل کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شاموا فرانسوی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شاموا خیلی خوشمزه و ساده

مواد لازم برای تهیه دسر بیسکویتی یخچالی بدون فر

  • کرم کارامل ۱ بسته
  • بیسکویت ۲ بسته
  • شیر ۲ پیمانه
  • کره ۵۰ گرم
  • خامه ۱۰۰ گرم

طرز تهیه شاموا فرانسوی ساده و سریع بدون فر

مرحله اول: آماده سازی بیسکویت

ابتدا باید یک بسته بیسکویت را پودر کنید. برای این کار بیسکویت را داخل غذاساز بریزید تا پودری شود و یا می توانید داخل یک نایلون ضخیم بریزید و با گوشتکوب دستی بکوبید تا له و پودری شود. کره را ذوب کنید و به همراه بیسکویت پودر شده مخلوط کنید.

مرحله دوم: تهیه کراست اول

مواد بیسکویتی را داخل قالب کمربندی یا رینگ یا ظرف پیرکس که نایلون انداخته بریزید و با پشت لیوان یا یک گوشتکوب دستی خوب فشرده و پهن کنید. قالب را برای ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا کمی خودش را بگیرد و در این زمان کراست کاراملی را تهیه کنید.

مرحله سوم: تهیه کارامل

شیر را به همراه پودر کارامل را باهم مخلوط کنید و با همزن دستی هم بزنید تا خوب پودر کارامل حل شود و بعد قابلمه را روی حرارت قرار دهید مداوم هم بزنید تا زمانی که شیر گرم شود. یک بسته دیگر بیسکویت را باید به کمک غذاساز یا مخلوط کن پودر کنید و بعد خامه را اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه دسر شاموا

در ادامه باید مخلوط شیر گرم را به مواد اضافه کنید و با مخلوط یا غذساز هم بزنید تا یکدست شود و بعد قالب را از یخچال خارج کنید و ترکیب تهیه شده را روی آن بریزید و قالب را برای ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. سپس دور تا دور دسر را آزاد کنید و داخل دیس مورد نظر برگردانید و روی دسر را با پودر کاکائو الک شده تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه شاموا دسر فرانسوی با کرم کارامل

  1. شیر نباید بجوشد و در حدی باشد که گرم و پودر کارامل داخل آن حل شود.
  2. برای تزیین می توانید از ترافل یا سس شکلاتی نیز استفاده کنید.
  3. اگر از رینگ استفاده می کنید باید دور تا دور رینگ را با فویل بپوشانید.
  4. می توانید از بیسکویت شکلاتی یا وانیلی به دلخواه استفاده کنید و این دسر خوشمزه را تهیه کنید.
  5. این دسر نیازی به ژلاتین ندارد و بعد از ۲ ساعت خودش را می گیرد.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه