طرز تهیه دسر کرم بروله فرانسوی مجلسی و آسان با فر و مایکروویو

دسر کرم بروله

 

یک دسر فرانسوی بی نهایت خوشمزه و با طعم جدیدی از دسرها می باشد که در سال ۱۶۹۱ کشف شد. البته اسپانیا و انگلیس نیز ادعا دارند که این دسر توسط آنها کشف شده است. دسر کرم بروله مشابه کاستارد می باشد با این تفاوت که روی آن شکر کاراملی شده و کمی خنک سرو می شود. دسر کرم بروله فرانسوی معمولا با طعم وانیل تهیه می شوند ولی می توانید از اساس و طعم های دیگر به علاوه میوه فصل این دسر خوشمزه را تزئین کنید. رسپی این دسر در سال های مختلف تغییرات زیادی داشته است، سرانجام در قرن نوزدهم به یک رسپی ثابت رسید. امروز در پارسی دی دسر کرم بروله فرانسوی در فر و مایکروویو را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

زرده تخم مرغ۳ عدد
خامه صبحانه۲۵۰ گرم
شکر آسیاب شده۱/۲ پیمانه
شکر دانه ریز۱/۸ پیمانه
وانیل۱ ق چای خوری
نمک۱ پنس

طرز تهیه کرم بروله با فر و مایکروویو

مرحله اول  : آماده سازی مواد

فر را از قبل با دمای ۱۹۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. برای این دسر نیاز به قالب رمکین یا پیرکس دارید. آنها را خوب چرب کرده زیرا دسر داخل همین ظرف ها سرو می شود. برای این دسر نیاز داریم به ۳ پیمانه آب داغ نیاز داریم پس آن را تهیه و اندازه کنید.

مرحله دوم : هم زدن زرده

زرده تخم مرغ را به  همراه وانیل و شکر پودر شده با همزن برقی با سرعت تند بزنید تا جایی که زرده حجیم و رنگ آن کرمی رنگ شود.

مرحله سوم : اضافه کردن خامه

خامه را داخل ظرفی ریخته و روی گاز بگذارید تا گرم شود، ولی نجوشد در حدی که دور ظرف حباب ریزی زد کافی می باشد. خامه را به تدریج به زرده های تخم مرغ اضافه کنید. در انتها نمک را افزوده و هم بزنید تا مایه یکدستی حاصل شود.

مرحله چهارم : پخت کرم بروله

وقتی مایه دسر خوب مخلوط شد، به کمک یک پارچ آن ها را داخل ظرف های رمکین یا پیرکس بریزید و ظرف ها را داخل یک قالب مستطیل بزرگتر قرار دهید و کف قالب را آب جوش مرحله اول را بریزید. سپس در فر با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۳۰ دقیقه بگذارید تا پخته شود( زمانی که دور دسر سفت و مرکز آن ژله ای بود کافی می باشد)سپس از فر خارج و بمدت ۳ ساعت داخل یخچال قرار دهید. در انتها سطح کار را شکر دانه ریز بریزید و در فر بمدت ۵ دقیقه روی حالت گریل قرار دهید تا شکر ها کاراملی شوند. سپس بمدت ۳۰ دقیقه دوباره در یخچال در قرار می دهید. به همین راحتی دسر فرانسوی ما خاضر شد شما روی کرم بروله را به دلخواه می توانید از با خامه قنادی یا میوه تزئین کنید.

مرحله پنجم: پخت دسر کرم بروله در مایکروویو

برای پخت این دسر در مایکروویو یا سولاردم دقیقا باید مانند فر عمل کنید. بدین صورت که سه پایه کوتاه را داخل مایکروویو قرار دهید و قالب رمکین ها را داخل آن بگذارید و زمان را برای ۱۶۰ درجه و ۲۰ دقیقه زمان تنظیم کنید تا پخته شود. سپس به مدت ۳ ساعت داخل یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد و مانند مرحله قبل کمی شکر ریخته و بگذارید تا گریل شود. نوش جان

 

فوت و فن های دستور تهیه دسر کرم بروله با خامه

  1. برای داشتن شکر دانه ریز آن ها را در آسیاب ریخته و چند پالس بزنید.
  2. دقت کند آب جوشی که داخل قالب می ریزید به روی دسرها نریزد.
  3. مدت زمان پخت کرم بروله به قالب شما بستگی دارد اگر عمق قالب بیشتر بود زمان بیشتری دهید.
  4. برای کاراملی کردن شکر می توانید از مشعل آشپزخانه یا همون بلو ترچ استفاده کنید.
  5. زمان استراحت دوم در یخچال نباید طولانی شود وگرنه شکر کاراملی شده سفت می شود.
  6. نباید دسر در فر پف کند اگر پف کرد دسر خراب شده است.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه