طرز تهیه دسر بدون قالب و فر فوری و ساده با بیسکویت و خامه

طرز تهیه دسر بدون قالب و فر

 

یک دسر بسیار راحت و آسان می باشد که در کمترین زمان تهیه می شود و یک پیشنهاد بسیار ویژه برای کسانی است که می خواهند در کمترین زمان یک دسر شیک و جذاب را تهیه کنند. این دسر با کمترین مواد اولیه لازم و با خامه و ساقه طلایی درست می شود. همان طور که از اسم این دسر مشخص است، بدون فر و بدون قالب تهیه می شود و چی از این بهتر که همه شرایط درست کردن این دسر موجود است. فقط کافیه که ۲ بسته ساقه طلایی و همراه پودر قهوه و خامه داشته باشید تا بتوانید این دسر فوری را تهیه کنید. امروز قصد داریم طرز تهیه دسر بدون قالب و فر را به شما در پارسی دی آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم 

پودر قهوه فوری۲ ق غذا خوری
آب جوش۲ ق غذا خوری
خامه قنادی۳۰۰ گرم
پنیر ماسکارپونه۲۰۰ گرم
بیسکویت ساقه طلایی۲ بسته
قهوه اسپرسو یا کافی میکس۱ لیوان

طرز تهیه دسر بدون قالب و فر

مرحله اول: آماده سازی مواد

در کاسه ای مناسب قهوه فوری را به همراه آب جوش مخلوط کنید تا باز شود. سپس خامه قنادی را با کمک همزن برقی هم بزنید تا خامه باز شود. سپس داخل خامه از قهوه فوری که از قبل تهیه کردید بریزید و دوباره با همزن برقی هم بزنید تا مواد کاملا مخلوط شوند. سپس پنر ماسکارپونه را به داخل مواد اضافه کنید و برای بار سوم هم بزنید تا مواد یکدست شوند. سپس مواد آماده شده را داخل قیف یکبار مصرف بریزید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: آماده سازی ساقه طلایی

قهوه اسپرسو یا کافی میکس را با مقداری آب جوش مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا پودر با آب جوش مخلوط شوند. سپس اجازه دهید تا سرد شود. ظرف مناسب سرو دسر را انتخاب کنید. سپس ساقه طلایی را باز کنید و دانه دانه ساقه طلایی را داخل قهوه اسپرسو یا کافی میکس قرار دهید و بعد ۲ ثانیه بردارید. سپس ۵ عدد از ساقه طلایی نرم شده را را کنار هم به صورت دایره بچینید.

مرحله سوم: آماده سازی دسر

بعد از قرار دادن ساقه طلایی ها روی ظرف، یک لایه ترکیب مواد داخل قیف را روی ساقه طلایی ها بریزید و با چاقو ترکیب را پخش کنید تا همه قسمت ساقه طلایی از مواد آماده شده را پر کنید. دوباره ۵ عدد ساقه طلایی را داخل ترکیب قهوه اسپرسو قرار دهید و روی مواد به همان ترتیب لایه اول بچینید و دوباره خامه کشی کنید. این کار را تا تمام شدن بیسکویت ها انجام دهید و خامه کشی کنید. در مرحله آخر دیواره های دسر و ساقه طلایی را با کاتر یا چاقو خامه کشی کنید. سپس در لایه آخر قیف را ماسوره بزارید و روی بیسکویت ها پایپ کنید. مقداری پودر قهوه را با الک روی دسر بریزید تا شکل زیبایی به دسر بدهد. دسر شما آماده است. نوش جان.

فوت و فن های دستور تهیه دسر بدون قالب و فر

  1. می توانید از بیسکویت های مختلف برای تهیه این دسر استفاده کنید.
  2. می توانید به جای خامه قنادی از ترکیب خامه صبحانه و پودر قند و وانیل استفاده کنید.
  3. به جای استفاده از پنیر ماسکارپونه می توانید از پنیر خامه ای کم نمک استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه