طرز تهیه کوفته مراکشی لذیذ و فوق العاده خوشمزه با گوشت و بلغور

طرز تهیه کوفته مراکشی

 

یکی از کوفته های بین المللی می باشد و همان طور که از نام غذا پیداست برای کشور مراکش است. این کوفته با ذائقه ما ایرانی ها بسیار هماهنگ است و می توانید به راحتی این کوفته را در منزل تهیه کنید. کوفته مراکشی را می توانید برای شام یا نهار به همراه پلو یا نان تازه سرو کنید. طعم و مزه این کوفته به گوشت استفاده شده و رب انار و گردو می باشد که تکمیل کننده مزه ها در این کوفته هستند. کوفته مراکشی به دلیل دیزاین و داشتن رب انار و دانه های انار یک غذای فوق العاده برای زمستان و پاییز است. پس تا فصل انار است این کوفته هیجان انگیز را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوفته مراکشی را به شما آموزش خواهیم داده همراه ما باشید.

مواد لازم 

گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
بلغور گندم۲ ق غذا خوری
پیاز۲ عدد
سبزی مخصوص ( جعفری، ریحان و کمی ترخون)۲  ق غذا خوری
ادویه ماسالا۱ ق غذا خوری
دارچین و زنجبیل۱/۲ ق چای خوری
پودر سیرنوک ق چای خوری
سیر۴ حبه
رب انار۱ ق غذا خوری
گردو خرد شده۱/۴ پیمانه
دانه انار برای تزیینبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه کوفته مراکشی با گوشت  و بلغور گندم

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا گوشت که بهتر است میکس گاو و گوسفند باشد را چرخ کنید و یا به صورت آماده تهیه کنید. بلغور گندم را بشورید و برای چند ساعتی خیس کنید. سبزی مخصوص گفته شده را پاک کنید و بشورید و به صورت ساطوری ریز خرد کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد کوفته

در ادامه یکی از پیاز ها را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و آب آن را بگیرید. داخل یک کاسه گوشت، پیاز رنده شده، سبزی، ماسالا، دارچین و زنجبیل، پودر سیر و بلغور گندم را باهم خوب مخلوط و ورز دهید تا کوفته مسنجم شود.

مرحله سوم: سرخ کردن کوفته مراکشی

حالا به اندازه دلخواه از مواد کوفته بردارید و در دست گرد کنید و به آن حالت دهید. کوفته ها را بدین ترتیب تهیه کنید و برای نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید. سپس داخل روغن سرخ کنید و یا می توانید در فر قرار دهید تا کمی پخته شود.

مرحله چهارم: تهیه کوفته مراکشی

برای تهیه سس کوفته باید پیاز باقی مانده را پوست گرفته و نگینی ریز خرد کنید و داخل قابلمه تفت دهید تا سبک شود. سپس سیر پوست گرفته و خرد شده را اضافه کنید و تفت داده تا عطر سیر بلند شود. در ادامه رب انار و گردو خرد شده و کمی نمک و زردچوبه بزنید و روی مواد آبجوش ریخته و کوفته ها را به آرامی داخل سس قرار دهید و با حرارت کم بگذارید تا جا افتاده و غلیظ شود در انتها با گردو انار تزیین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کوفته مراکشی

  1. اگر ادویه مراکشی در دسترس داشتید می توانید بجای ماسالا استفاده کنید.
  2. اگر طعم سیر را دوست ندارید می توانید از پودر سیر استفاده کنید.
  3. در حین پختن درب قابلمه نیمه باز باشد.
  4. در انتها باید کوفته ها کاملا در یک سس غلیظ باشند.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کوفته مراکشی لذیذ و فوق العاده خوشمزه با گوشت و بلغور
5 (100%) 1 votes