طرز تهیه نودل ساده، فوری و خوشمزه با مرغ و سبزیجات و سس سویا

طرز تهیه نودل

 

یکی از آسان ترین راه های تهیه غذا می باشد برای روزهایی که فرصت کافی ندارید. شما می توانید نودل ها را با مرغ یا سبزیجات یا گوشت تهیه کنید و با سس مختلف سرو کنید. امروزه که بیشتر خانم ها شاغل هستند دوست دارند یک غذای فوری برای خانواده و بچه ها تهیه کنند نودل بهترین گزینه می باشد این رشته های خشک شده در طعم و مزه های مختلفی در بازار وجود دارد و بنا به سلیقه خود می توانید تهیه کنید. اما نودل چیست نوعی برش از خمیر ور نیامده است که مرسوم ترین نودل نوارهای نازک و طولانی می باشد به طور معمول در آسیا و خاورمیانه نودل ها را در آب جوش ریخته و با چوپ می خورند و یا داخل تابه سرخ می کنند شاید در ابتدا فکر کنید نودل ها مانند پاستاها هستند اما فرق اساسی با هم دیگر دارند برای مثال در آرد استفاده شده یا افزودن نمک به نودل در صورتی که به پاستا هیچگونه نمکی اضافه نمی کنند. اما نودل ها انواع مختلفی از جمله رامن، سوبا، اودون، سومن دارند. امروز در پارسی دی نودل ساده و فوری با مرغ و سبزیجات را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

سینه مرغ۱ عدد
نودل۲ بسته
پیاز۱ عدد
فلفل دلمه۱ عدد
قارچ۱۵ عدد
هویج۲ عدد
سویا سس۱ پیمانه
زنحبیل تازه۱ ق غذا خوری

طرز تهیه نودل ساده و فوری با مرغ و سبزیجات

مرحله اول: مرینت کردن مرغ

ابتدا باید مرغ ها را مزه دار کنیم برای مزه دار کردن از سس سویا و کمی زنجبیل کمک می گیریم ولی شما به دلخواه می توانید در صورت دسترس نبودن این مواد از هر مواد مانند آبلیمو و پیاز ادویه برای مرینت کردن مرغ ها استفاده کنید. سویا سس و زنجبیل تازه رنده شده را داخل کاسه ریخته و هم بزنید و سینه مرغ بدون استخوان را خرد کنید و داخل سس بریزید و بگذارید برای نیم ساعت داخل یخچال تا مزه دار شود.

مرحله دوم: آماده سازی سبزیجات

بهتر است برای تهیه نودل مرغ تمام سبریجات را به صورت خلالی یا نواری برش بزنید تا ظاهری جذابی داشته باشد. پیاز را پوست بگیرید و خلالی ریز خرد کنید. هویج را نیز بعد از پوست کندن خلال کنید. قارچ ها را نیز اسلایس کنید. فلفل دلمه را بعد از شستن نواری برش بزنید.

مرحله سوم: تهیه مواد نودل مرغ

از یک تابه وک یا عمیق استفاده کنید و کمی روغن بریزید سپس تمام سبزیجات خرد شده داخل آن بریزید و کمی تفت دهید تا سبزیجات خوب نرم شود سپس مرغ های مزه دار شده را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مرغ ها با حرارت کم به همراه سبزیجات پخته شوند. ۱ بسته از ادویه های داخل نودل را روی مواد ریخته و تفت دهید وقتی مواد خوب پخته شد از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: تهیه نودل

نودل را طبق دستوری که روی بسته بندی درج شده است تهیه کنید و آبکش کنید سپس داخل تابه وک ریخته و با همراه سبزیجات خوب تفت دهید تا مواد با نودل یکدست شود به همین راحتی نودل مرغ آماده شده می توانید با سس دلخواه این غذای خوشمزه را میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت نودل با سس سویا

  1. می توانید از هر طعم و اسانس نودل استفاده کنید ولی بهتر است با توجه به موادی که تهیه می کنید طعم را بگیرید.
  2. نباید وقتی نودل ها را آبکش می کنید روی آن آب سرد بگیرید.
  3. این غذا بهتر است گرم سرو شود.
  4. اگر مرغ را حذف کنید نودل با سبزیجات خواهید داشت.
  5. به دلخواه می توانید به مواد کمی سیر نیز اضافه کنید

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه