طرز تهیه کوکو نخود ساده و خوشمزه با سیب زمینی مرحله به مرحله

طرز تهیه کوکو نخود

 

از انواع کوکو ها می باشد که بسیار خوشمزه و مقوی می باشد و همان طور که از نامش پیداست ماده اصلی این کوکو نخود می باشد. این کوکو را می توانید به همراه نان یا ساندویچ تهیه کنید و برای یک وعده کامل بسیار مغذی می باشد همچنین کوکو نخود یکی از گزینه های خوب برای ماه مبارک رمضان می باشد. اما از خواص خوب نخود در این کوکو باید به کمک به کاهش وزن، کمک به افزایش هضم، بهبود قلب و عروق، کاهش کلسترول اشاره کرد. امروز در پارسی دی کوکو نخود با سیب زمینی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

نخود۱ پیمانه
پیاز۱ عدد
سیب زمینی۱ عدد
سیر۲ حبه
تخم مرغ۲ عدد
نمک، فلفل سیاه، زیره، تخم گشنیزبه مقدار لازم

طرز تهیه کوکو نخود با سیب زمینی

مرحله اول: آماده سازی نخود

ابتدا نخود را ۲۴ ساعت یا ۱۲ ساعت خیس کنید سپس چندین بار آبش را تعویض کنید تا نفخ آن گرفته شود سپس آبکشی کنید و به همراه کمی آب داخل قابلمه ریخته و بگذارید به مدت ۳ ساعت خوب پخته و نرم شود می توانید برای سرعت در کار از زودپز استفاده کنید.

مرحله دوم: پوره کردن نخود

نخودها را بعد از پختن آبکش کنید و داخل غذاساز یا چرخ گوشت ریخته و نخود را خوب پوره کنید اگر هیچکدام از ابزار ها را در دسترس نداشتید می توانید به کمک گوشت کوب دستی مواد را بکوبید.

مرحله سوم: تهیه مایه کوکو

تخم مرغ ها را داخل یک کاسه شکسته و با چنگال بزنید تا از لختگی خارج شود سپس نخود پوره شده خنک را به همراه پیاز رنده شده و سیر پوره شده و سیب زمینی رنده شده اضافه کنید و تمام ادویه ها را به همراه نمک اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شوند.

مرحله چهارم: سرخ کردن کوکو نخود

داخل یک تابه روغن ریخته تا داغ شود سپس دست ها خود را مرطوب کنید و از مواد کوکو برداشته و در دست به آن شکل دهید سپس داخل روغن داغ سرخ کنید و بعد از سرخ شدن و طلایی شدن روی دستمال روغن گیر بگذارید تا روغن اضافی آن گرفته شود می توانید در کنار این کوکو خوشمزه گوجه نیز سرخ کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کوکو نخود

  1. افزودن سیب زمینی برای افزایش چسبندگی کوکو می باشد و قابل حذف است.
  2. می توانید کمی سبز معطر به مواد کوکو اضافه کنید.
  3. اگر ۲ تخم مرغ کافی نبود و مواد خشک بود می توانید تخم مرغ سوم را اضافه کنید.
  4. در حین سرخ شدن باید حرارت کم باشد تا کاملا مغز پخت شود.
  5. افزودن سیر اختیاری می باشد و می توانید از پودر سیر استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
12
دیدگاه

  • Reza ۲ سال پیش

    Aliii

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۲ سال پیش

      ممنون

      پاسخ