طرز تهیه رامن ژاپنی ساده و آسان با نودل و سبزیجات به همراه سویا سس

طرز تهیه رامن

نوعی غذای ژاپنی است که در هر منطقه از ژاپن به روش و با مواد خاصی تهیه می شود. رامن از نودل چینی تهیه می شود. این غذا فوق العاده ساده و خوشمزه است و شما با تهیه آن می توانید یک غذای بین المللی ساده در منزل طبخ کنید. افزودن سویا سس به این غذا طعم و مزه آن را فوق العاده می کند، البته اگر در دسترس ندارید می توانید حذف کنید. دقت کنید سویا سس خود دارای نمک است، پس در ریختن نمک دقت کنید. رامن یک غذای فوری می باشد و مخصوص روز های است که برای وقت های که زمان کافی برای تهیه غذا ندارید. امروز در پارسی دی طرز تهیه رامن ژاپنی با سویا سس را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

نودل۱ بسته
تخم مرغ۱ عدد
سیر۱ جبه
پیازچه۱ عدد
هویج۱ عدد
رب گوجه فرنگی۱/۲ قاشق غذا خوری
کره۱/۲ قاشق غذا خوری
سویا سس۲ ق غذا خوری
نمک، فلفل قرمز، زنجبیلبه مقدار لازم

طرز تهیه رامن با سبزیجات و سویا سس

مرحله اول: آماده سازی مواد

تخم مرغ را شسته به آب در حال جوش اضافه کرده و بعد از ده دقیقه تخم مرغ را از قابلمه خارج و داخل آب سرد قرار دهید تا رنگ زرده تخم مرغ تیره نشود. در ادامه هویج و پیازچه را به شکل نگینی خرد کنید و کنار بگذارید. سیر را نیز پوست بگیرید و رنده ریز بزنید.( به دلخواه می توانید از کمی سبز خوردن ساطوری شده نیز در ترکیب رامن استفاده کنید ).

مرحله دوم پخت رام

در ادامه داخل قابلمه ی آب ریخته و اجازه دهید تا به جوش بیاید سپس ادویه نودل و هویج را به آب اضافه کنید و اجازه دهید تا هویج کمی نرم شود. حالا نودل را به آب افزوده و اجازه دهید تا نودل نرم شود.

مرحله سوم

مرحله سوم: تفت دادن کره

داخل تابه مناسبی کره را ریخته سیر و رب را در آن تفت دهید تا عطر سیر آزاد شود سپس نودل آبکشی شده را به همراه هویج و سویا سس اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه رامن ژاپنی

حالا پیازچه، سبزی خوردن (به دلخواه)، نمک، فلفل و زنجبیل را به نودل افزوده و مواد را به مدت ۲ دقیقه تفت دهید تا عطر ادویه ها آزاد شود. سپس رامن را در ظرف مناسب ریخته و با تخم مرغ آبپز شده و کمی پیازچه تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه رامن با سویا سس

  1. می توانید به دلخواه به مواد رامن مرغ یا گوشت اضافه کنید.
  2. از انواع طعم و مزه های نودل استفاده کنید.
  3. تخم مرغ ها را بعد از پخت زیر آب سرد بگیرید تا پوست آن سریع تر پخته شود.
  4. در کشور های شرقی این غذا بسیار تند سرو می شود.
  5. سویا سس را می توانید از فروشگاه تهیه کنید.

همچنین ببینید

از
9
دیدگاه