طرز تهیه نودل آماده با بادمجان خیلی ساده و فوری و خوشمزه

دستور پخت نودل با بادمجان

طرز تهیه نودل با بادمجان

 

نودل با بادمجان یکی از نودل های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که شما می توانید به راحتی این نودل را در خانه تهیه کنید و یک غذای گیاهی بدون گوشت و مرغ آماده کنید. اگر گیاه خوار هستید و یا دوست دارید یک غذای ساده و سبک با نودل و بادمجان تهیه کنید می توانید این غذای خوشمزه را تست کنید و از آن برای شام یا نهار استفاده کنید. نودل یک غذای آسیایی است که برش دادن خمیر فطیر بدست می آید و طعم و مزه بسیار خوبی دارد و خیلی سریع تهیه می شود. نودل ها بیشتر داخل آب جوش و نمک برای ۵ دقیقه پخته می شود. شاید برای شما جالب باشد که نودل خواص بسیار خوبی دارد و برای بهوبد متابولسیم بدن موثر است و این غذا ظرفیت بدن را در تبدیل غذا به انرژی بیشتر می کند و باعث افزایش متابولسیم بدن می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه نودل با بادمجان را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه نودل با بادمجان

  • نودل سبزیجات ۲ بسته
  • بادمجان ۲ عدد
  • قارچ به دلخواه
  • فلفل ۵ عدد
  • رب ۱ ق غذا خوری
  • سیر درشت ۱ حبه
  • کنجد و گردو به مقدار لازم

طرز تهیه نودل با بادمجان گیاهی حوشمزه و ساده

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا بادمجان ها را باید پوست بگیرید و به صورت نگینی ریز خرد کنید و یا می توانید بدون گرفتن پوست این بادمجان ها را سرخ کنید که این کاملا دلخواه است. بادمجان ها را داخل مخلوط آب و نمک قرار دهید و برای نیم ساعت صبر کنید تا تلخی بادمجان ها گرفته شود و بعد آبکش کنید و خشک کنید.

مرحله دوم: سرخ کردن

در ادامه باید داخل یک تابه گود کمی روغن ریخته و صبر کنید تا داغ شود و بعد بادمجان های خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا بادمجان ها خوب سرخ و نرم شود. قارچ ها را نیز در این مرحله باید اضافه کنید و تفت دهید تا آب اضافه قارچ کشیده شود.

مرحله سوم: افزودن نودل

در ادامه باید رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و رب خوشرنگ شود و در ادامه فلفل شیرین خرد شده را به همراه سیر رنده شده اضافه کنید و مواد را تفت دهید تا یکدست شود و بعد ۲ لیوان آب اضافه کنید و ادویه نودل را داخل آب ریخته و نودل ها را اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه نودل با بادمجان

در ادامه نودل ها را با چنگال باز کنید تا نرم شود و بعد درب تابه را برای ۵ دقیقه قرار دهید تا نودل پخته و نرم شود و آب اضافه کشیده شود و بعد داخل دیس کشیده و روی نودل را با کنجد و گردو تزیین کنید و با سس دلخواه سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه نودل با بادمجان با رب و فلفل

  1. می توانید کنجد و گردو را حذف کنید.
  2. بهتر است از طعم سبزیجات برای تهیه این نودل استفاده کنید.
  3. می توانید بجای فلفل شیرین از فلفل دلمه ای نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه