طرز تهیه اسپاگتی بلونز ایتالیایی بسیار خوشمزه با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه اسپاگتی بلونز

 

یکی از اسپاگتی های بسیار خوشمزه ایتالیایی می باشد که به دلیل سس استفاده شده در این اسپاگتی به این اسم مشهور شده است این سس برای اولین بار توسط آلبرتو آلوسی در شهر بلونیا در اواخر قرن ۱۸ کشف شد و بسیار خوشمزه و خیلی شبیه ماکارانی ایرانی می باشد. شما می توانید به دلخواه این اسپاگتی را به روش ایرانی دم بگذارید. این اسپاگتی از ایتالیا بسیار مشهور است و از قرن ۱۹ محبوب تر شده است. اسپاگتی با پنیر پارمزان و عطر خوب سیر بسیار دلشنین می باشد و غذای مورد علاقه کودکان خواهد شد. امروز در پارسی دی اسپاگتی بلونز با گوشت چرخ کرده را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

اسپاگتی۴۰۰ گرم
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
هویج۱ عدد
ساقه کرفس۱ عدد
گوجه فرنگی۴ عدد
سیر۲ حبه
پیاز۱ عدد
پنیر پارمزان۲ ق غذا خوری
روغن زیتون۲ ق غذا خوری
رب۲ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، رزماریبه مقدار لازم

طرز تهیه اسپاگتی بلونز با گوشت چرخ کرده

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا هویج را پوست بگیرید و به مکعبی ریز خرد کنید. کرفس را نیز شسته و ریز خرد کنید. گوجه فرنگی ها را بعد از شستن داخل غذا ساز ریخته و میکس کنید تا پوره شود اگر غذاساز ندارید از رنده ریز استفاده کنید.

مرحله دوم: پخت اسپاگتی

داخل یک قابلمه آب ریخته تا به جوش بیاد سپس کمی نمک و روغن ریخته و اسپاگتی را به دلخواه به صورت درسته یا می توانید به دو قسمت تقسیم کنید و داخل آب بریزید.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی روغن تفت دهید تا کمی طلایی و سبک شود سپس سیر پوره شده و هویج و کرفس را اضافه کنید و تفت دهید سپس بعد از چند دقیقه گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و کمی فلفل سیاه را افزوده و تفت بدهید تا گوشت تغییر رنگ دهد در ادامه پوره گوجه فرنگی و رب را به همراه نمک و رزماری اضافه کنید تا آب پوره کشیده و رب خوش رنگ شود.

مرحله چهارم: تهیه اسپاگتی بلونز

برای تهیه اسپاگتی بعد از نرم شدن آن را آبکش کنید سپس داخل تابه مواد میانی ریخته و خوب هم بزنید سپس اسپاگتی داغ را داخل بشقاب ریخته و پنیر را روی اسپاگتی بریزید و یا می توانید به دلخواه اسپاگتی را با مواد میانی دم بگذارید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت اسپاگتی با سس بلونز

  1. اگر طعم سیر را دوست ندارید می توانید از پودر سیر استفاده کنید.
  2. می توانید از روغن مایع معمولی بجای روغن زیتون استفاده کنید.
  3. میتوانید از اسپاگتی فرمی نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه اسپاگتی بلونز ایتالیایی بسیار خوشمزه با گوشت چرخ کرده
3.7 (74.29%) 7 votes