طرز تهیه اسپاگتی خوشمزه بدون گوشت با قارچ و گوجه به روش ایتالیایی

طرز تهیه اسپاگتی بدون گوشت

 

غذایی مناسب افراد گیاه خوار و یا کسانی است که به دلایلی گوشت مصرف نمی کنند. اسپاگتی در قرن ۱۴ بسیار محبوب بود به طوری که مردم در سفرهای دریایی طولانی و جهانگردی از آن استفاده می کردن و اتفاقا از همین مسیر به کشورهای دیگر انتقال پیدا کرد. اسپاگتی بسیار سریع و راحت تهیه می شود و بسیار مورد علاقه کودکان است. شما می توانید اسپاگتی ها را با انواع سبزیجات تهیه کنید. امروز در پارسی دی خوشمزه ترین اسپاگتی بدون گوشت را به شما آموزش می دهیم.

مواد لازم 

اسپاگتی به فرم دلخواه۱ بسته
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
قارچ۴۰۰ گرم
فلفل دلمه۱ عدد
نخود فرنگی۱/۲ پیمانه
رب گوجه فرنگی۲  ق غذا خوری
گوجه گیلاسی۱۰ عدد
پنیر پارمزانبه مقدار لازم
نمک و فلفل و زردچوبه و آویشنبه مقدار لازم

طرز تهیه اسپاگتی بدون گوشت

مرحله اول : تهیه مواد اسپاگتی

ابتدا پیاز را شسته و نگینی یا خلالی ( دلخواه ) خرد می کنیم، داخل تابه مقداری روغن ریخته و پیاز را اضافه می کنیم تا طلایی و سبک شود سپس سیر رنده شده را افزوده و تفت می دهیم.

قارچ ها را خوب شسته و ورقه ورقه می کنیم و کمی آبلیمو به قارچ ها زده تا سیاه نشود سپس به پیاز و سیرمون اضافه می کنیم تفت داده تا آبش کشیده شود در آخر فلفل دلمه نگینی و نخود فرنگی را به همراه ادویه ها و رب اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا خامی رب از بین برود و خوش رنگ شود.

مرحله دوم : تهیه اسپاگتی

در قابلمه مقدار آب ریخته تا به جوش بیاد سپس مقداری نمک و زردچوبه و روغن داخلش می ریزیم وقتی قل خورد اسپاگتی را به دو قسمت تقسیم کرده و اضافه می کنیم تا نرم شود سپس اسپاگتی را آبکش کرده.

مرحله آخر

اسپاگتی را در ظرف کشیده و سس سبزیجات مرحله اول را به آن اضافه می کنیم و با گوجه گیلاسی تزئین می کنیم و روش مقداری پنیر پارمزان می ریزیم. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت اسپاگتی بدون گوشت

  1. می توانید اسپاگتی را با مواد میانی دم بگذارید.
  2. اضافه کردن نخود فرنگی اختیاری می باشد.
  3. می توانید اسپاگتی را داخل ظرف مخصوص فر ریخته و روش مقداری پنیر پیتزا بریزید و در فر بمدت ۱۵ دقیقه بگذارید تا زمانی که پنیر آب شود.

همچنین ببینید

از
10
دیدگاه