طرز تهیه پلو کدو حلوایی با مرغ خوشمزه و مجلسی به روش اصلی

طرز تهیه پلو کدو حلوایی با مرغ

 

کدو تنبل با مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و متفاوت می باشد که می توانید برای زمان هایی که هوس یک غذای فوق العاده خوشمزه و متفاوت کرده اید تهیه کنید. پلو کدو حلوایی با مرغ یکی از غذاهای اصیل و مخلوط و پر طرفدار شمالی می باشد. همان طور که از اسم آن پیداست این پلو همراه با کدو حلوایی و مرغ تهیه می شود و ترکیب آن ها باهم بسیار خوشمزه و دلچسب است. این غذا به راحتی و سریع آماده می شود و سرشار از خاصیت و مواد مفید برای بدن می باشد. امروز قصد داریم طرز تهیه پلو کدو حلوایی با مرغ را در پارسی دی به شما آموزش دهیم با ما همراه باشید.

مواد لازم 

فیله مرغ۲ عدد
کدو حلوایی۱ عدد کوچک
برنج۴ پیمانه
پیاز۱ عدد
آبلیمو۱ ق غذا خوری
نمک و فلفل سیاه، زردچوبه، پودر پاپریکابه مقدار لازم

طرز تهیه پلو کدو تنبل با فیله مرغ

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا برنج را در آب نمک به مدت ۲ ساعت خیس کنید. پیاز ها را بشورید و روی تخته برش نگینی خرد کنید. فیله مرغ را بشورید و آن ها را روی تخته برش به صورت ورقه ای یا مکعبی خرد کنید. کدو حلوایی را بشورید و آن ها را به صورت حلقه ای روی تخته برش به اندازه ۶ سانت خرد کنید و دوباره ان ها را از وسط حلقه ها برش دهید. سپس با کمک پوست کن یا چاقو تیز پوست بگیرید و سپس به صورت نگینی خرد کنید. کتری را روی حرارت قرار دهید تا آب جوش شود. زعفران را بسایید و مقداری آب جوش اضافه کنید و درب ظرف را بگذارید و روی حرارت کتری دم کنید تا رنگ باز کند.

مرحله دوم: تفت کدو حلوایی

در یک تابه مناسب مقداری روغن بریزید و پیاز های نگینی خرد شده را با حرارت ملایم داخل تابه تفت دهید تا سبک شوند. بعد از گذشت ۵ دقیقه کدو حلوایی از قبل خرد شده را به مواد اضافه کنید و تفت دهید. سپس ادویه ها که شامل نمک،فلفل سیاه و زردچوبه می باشد اضافه کنید و هم بزنید تا تفت بخورد. در این مرحله نصف استکان آب به تابه اضافه کنید تا تفت بخورد و کمی پخته شود. بعد از تمام شدن آب مواد زیر شعله را خاموش کنید.

مرحله سوم: آماده سازی برنج

در قابلمه بزرگ و مناسب آب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا آب جوش شود سپس کمی نمک و روغن به آب اضافه کنید و بعد از جوش شدن آب برنج های از قبل خیس شده را که آب و نمک اضافه آن را خالی کردید به آب جوش اضافه کنید و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه بجوشد و برای امتحان کردن پخته شدن برنج، یکی از برنج ها را با قاشق خارج کنید و با ناخن وسط برنج را فشار دهید اگر برنج با کمی فشار از وسط نصف شد بهترین زمان آب کشی می باشد. برنج را از صافی رد کنید و مقداری آب سرد بگیرید تا به هم نچسبد.

مرحله چهارم: دم کردن برنج

در کف قابلمه مناسب یک حلقه از کدو حلوایی را به همراه روغن قرار دهید و ۲ کفگیر روی آن بریزید و از مخلوط کدو حلوایی روی برنج بریزید. سپس ۲ کفگیر دیگه برنج آبکش شده بریزید و بعد از مواد کدو حلوایی بریزید این کار را تا تمام شدن مواد انجام دهید. سپس درب قابلمه بگذارید و اجازه دهید تا مدت ۴۵ دقیقه دم ببرد.

مرحله ششم: تفت فیله مرغ

در تابه مناسب مقداری روغن بریزید و حرارت را ملایم کنید. سپس فیله مرغ های خرد شده را با روغن تفت دهید تا کاملا بپزد و طلایی شود و به طور مداوم هم بزنید تا مرغ ها نسوزد. سپس ادویه ها را که شامل نمک، فلفل سیاه و زردچوبه و پاپریکا است اضافه کنید و هم بزنید. بعد از این که همه مواد تفت داده شد زعفران را به مواد اضافه کنید و کمی تفت دهید. می توانید مقداری از زعفران را داخل پلو بریزید.

مرحله هفتم: سرو پلو کدو حلوایی با مرغ

بعد از دم بردن برنج. مخلوط برنج و کدو حلوایی را داخل دیس مناسب بریزید و سپس فیله های تفت داده شده را به صورت پخش روی پلو بریزید و تزئین کنید.

فوت و فن های دستور پخت پلو کدو حلوایی با مرغ (کدو تنبل با مرغ)

  1. می توانید از زرشک برای تزئین این پلو استفاده کنید.
  2. می توانید از سیر ترشی و زیتون کنار پلو کدو حلوایی با مرغ سرو کنید.
  3. به دلخواه می توانید مرغ را نیم پز کنید و سرخ کرده و در کنار این پلو سرو کنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه