طرز تهیه خورش کدو حلوایی با مرغ و آلو ساده مرحله به مرحله

طرز تهیه خورش کدو حلوایی

 

یکی از انواع خورشت های بسیار خوشمزه و زمستانی می باشد این غذا از کدو حلوایی یا کدو تنبل تهیه می شود کدو حلوایی از خانواده کدو ها می باشد ولی پوست آن زرد تا نارنجی می شود اما این غذا ایده خوبی برای شب یلدا نیز می باشد و شما می توانید این خورش خوشمزه را با مرغ تهیه کنید اما شما می توانید هم سینه مرغ یا فیله مرغ را خرد کنید و یا از ران یا سینه نیز می توانید برای تهیه این خورش خوشمزه استفاده کنید اما مقدار کدو حلوایی را می توانید بنا به ذائقه خود کم و زیاد کنید و یا برش آن را ریز یا درشت کنید و از خواص خوب کدو حلوایی در روزهای سرد زمستان بهرمند شوید خواصی همچون مبارزه با سرماخوردگی و سرفه و تقویت کننده پوست و مو می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه خورش کدو حلوایی با مرغ و آلو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سینه مرغ۱ عدد
کدو۱ عدد
پیاز۱ عدد
رب۱.۵ ق غذا خوری
آبغوره۲ ق غذا خوری
شکر۱ ق غذا خوری
چوب دارچین۱ تکه
زعفرانبه مقدار لازم
آلو خورشتی۱۰ عدد
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیربه مقدار لازم

طرز تهیه خورش کدو حلوایی با مرغ و آلو

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا کدو را برش بزنید و تخم های آن را دور ریخته و پوست بگیرید و به اندازه دلخواه خرد کنید و کنار بگذارید. سینه مرغ را بدون استخوان کنید و به ابعاد یک اندازه خرد کنید و بشورید.

مرحله دوم: تفت دادن مرغ و پیاز

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و یا اگر می توانید به صورت نگینی ریز خرد کنید سپس داخل قابلمه مورد نظر با کمی زردچوبه و روغن تفت دهید تا سبک شود در ادامه مرغ خرد شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا مرغ ها تغییر رنگ دهد به مرغ ها کمی فلفل سیاه و پودر سیر و زعفران بزنید.

مرحله سوم: افزودن کدو حلوایی

در ادامه کدو حلوایی برش خرده را به همراه مرغ ها خوب تفت دهید تا سرخ شود و بعد رب اضافه کنید و تفت داده تا بوی خامی رب از بین برود و رب خوش رنگ شود و در ادامه چوب دارچین را اضافه کنید و ۲ پیمانه آب جوش روی مواد ریخته و بگذارید تا خورشت پخته شود در همین حین آلوها را بشورید و خیس کنید.

مرحله چهارم: تهیه خورش کدو حلوایی با مرغ

وقتی مرغ و کدو پخته شدند چوب دارچین را خارج کنید و آبغوره و شکر را به همراه آلوهای خیس خورده و زعفران دم کرده غلیظ اضافه کنید بهتر است آلو را با همان آبی که خیس خورده اضافه کنید و بگذارید خورشت کدو حلوایی با مرغ غلیظ شود سپس در انتها نمک خورش را اندازه کنید و مزه ها را بالانس کنید و به همراه پلو میل کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت خورش کدو حلوایی با مرغ

  1. به دلخواه می توانید ۱ ق غذا خوری گلاب نیز اضافه کنید.
  2. میزان آبغوره و شکر به ذائقه و سلیقه شما بستگی دارد.
  3. بجای رب می توانید از رب انار نیز استفاده کنید.
  4. چوب دارچین بهتر است از پودر آن است زیرا پودر دارچین خورش را تیره می کند.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه