طرز تهیه ته انداز ماهی بوشهری خوشمزه با ماهی قزل آلا و سبزی پلو

طرز تهیه ته انداز ماهی

 

از دسته غذاهای بسیار خوشمزه می باشد که همان طور که مشخص است ماهی را به همراه پلو دم می گذاریم و ماهی در انتهای قابلمه برشته و خوشمزه می شود. این غذا اصالتا برای بوشهر می باشد و تقریبا شبیه ته چین ها می باشد شما می توانید در تهیه این ته انداز از هر نوع ماهی که تمایل دارید استفاده کنید ولی بهتر است از ماهی کم تیغ استفاده شود. این پلو خوشمزه یک غذایی بسیار خلاق است که می توانید برای خانواده تهیه کنید و اگر کسی را دارید که ماهی نمی خورد با تهیه این ته انداز خوشمزه او را تشویق به خوردن ماهی کنید زیرا یکی از سالم ترین مواد غذایی دنیا می باشد. امروز در پارسی دی ته انداز ماهی بوشهری با ماهی قزل آلا و سبزی پلو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

ماهی شیر یا قزل آلا۲ برش
سیر۲ حبه
برنج۳ پیمانه
سبزی پلویی۴ ق غذا خوری
پیاز۱ عدد
سرکه۱ ق غذا خوری
آرد سفیدبه مقدار لازم
زعفران دم کردهبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه،زردچوبه، ادویه مخصوص ماهیبه مقدار لازم

طرز تهیه ته انداز ماهی با قزل آلا و سبزی پلو

مرحله اول: مرینت کردن ماهی

ابتدا باید ماهی را مزه دار کنیم برای این کار ماهی را بعد از شستن خوب با دستمال خشک کنید و داخل یک کاسه قرار دهید و به آن سرکه سفید و ادویه ها و زعفران و پیاز حلقه شده و سیر پرک شده اضافه کنید و ماهی را با مواد خوب مزه دار کنید و برای نیم ساعت تا ۱ ساعت در یخچال بگذارید تا مزه ها به خورد ماهی برود.

مرحله دوم: سرخ کردن ماهی

ماهی را از مواد مرینت و پیاز و سیر کاملا جدا کنید سپس آرد سفید را داخل یک کاسه ریخته و ماهی را آغشته به آرد کنید و یک طرف ماهی را خوب سرخ کنید طرف دیگر نیاز به سرخ کردن ندارد زیرا در پخت ته انداز سرخ می شود بعد از سرخ شدن از تابه خارح و روی دستمال روغن گیر قرار دهید.

مرحله سوم: آماده سازی برنج

برنج را از چند ساعت قبل با کمی نمک خیس کنید و روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاد سپس بعد از نرم شدن و گرفتن کف روی برنج آن را آبکش کنید و برنج را با سبزی پلویی مخلوط کنید و کمی زعفران اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه ته انداز ماهی

حالا کف قابلمه نچسب مورد نظر کمی کره و روغن به همراه کمی زعفران غلیظ ریخته تا داغ شود سپس قسمت سرخ نشده ماهی را به کف قابلمه قرار دهید و سبزی پلو را روی ماهی بریزید و برنج را برای ۴۵ دقیقه دم بگذارید تا هم ماهی سرخ شود و هم برنج دم بکشد سپس در دیس برگردانید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت ته انداز ماهی بوشهری

  1. می توانید با برنج ساده تهیه کنید و کمی ماست و زعفران به برنج بزنید.
  2. ماهی کم تیغ بهترین گزینه برای تهیه این پلو می باشد.
  3. سرکه سفید بوی زهم ماهی را می گیرد.

همچنین ببینید  

طرز تهیه ته انداز ماهی بوشهری خوشمزه با ماهی قزل آلا و سبزی پلو
3.8 (76%) 5 votes