طرز تهیه فسنجون با کدو حلوایی و مرغ خوشمزه با لعاب زیاد

طرز تهیه فسنجون با کدو حلوایی

 

یکی از غذاهای پاییزی است که می توانید در روزهای سرد زمستان و پاییز و شب یلدا در کنار خانواده تجربه کنید. شاید برای شما هم تعجب آور باشد تهیه فسنجان با کدو حلوایی ولی این غذا برای عاشقان کدو حلوایی بسیار دلچسب است و علاوه بر آن هم از خواص کدو حلوایی بهرمند می شوید و هم گرمی غذاتون متعادل می شود زیرا کدو حلوایی طبع سردی دارد و گردو طبع گرم و برای کنترل قند و چربی نیز بسیار مفید است. فسنجان با کدو حلوایی را می توانید هم با مرغ هم گوشت قلقلی تهیه کنید. کدو حلوایی خیلی خوب به فسنجان لعاب می دهد و مقدار خورشت فسنجان بیشتر می شود و بسیار مقرون به صرفه می باشد و اصلا طعم و مزه کدو حلوایی در آن مشخص نیست و طعم خورش فسنجون عادی را می دهد حتما درست کنید که به شدن عاشق این غذا خواهید شد. امروز در پارسی دی فسنجون با کدو حلوایی و مرغ را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

سینه مرغ۲ عدد
مغز گردو آسیاب شده۲۰۰ گرم
کدو حلوایی۴۰۰ گرم
رب انار۱/۲ پیمانه
شکر۲ ق غذا خوری
پیاز۱ عدد
نمک و فلفل و زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه فسنجون با کدو حلوایی

مرحله اول : آماده سازی کدو حلوایی

ابتدا کدو حلوایی را پوست را بگیرید و خرد کنید و بگذارید داخل قابلمه بخارپز کنید برای بخارپز کردن اگر دستگاه دارید که آن را داخل طبقات چیده و دستگاه را روشن کنید و اگر می خواهید در قابلمه این کار را انجام دهید مقداری آب کف قابلمه ریخته و داخل ان یک سبد متناسب با سایز قابلمه بگذارید و کدو حلوایی برش خرد را داخل سبد قرار دهید و درب قابلمه را بگذارید تا با بخار نرم شود سپس چند عدد برش را برای تزئین کنار بگذارید و بقیه کدو حلوایی را با غذاساز خوب پوره کنید.

مرحله دوم : تفت پیاز و مرغ

داخل قابلمه کمی روغن ریخته و پیاز را نگینی ریز خرد کنید و کمی نمک و فلفل و زردچوبه به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم سپس مرغ ها را اضافه کرده و با پیاز خوب تفت می دهیم و بعد گردوها را که از قبل آسیاب کردیم را با مرغ ها خوب تفت دهید تا رنگ گردوها کمی تیره شود و بوی خامی آن از بین برود.

مرحله سوم : پخت فسنجون با کدو حلوایی

رب انار و پوره کدو حلوایی را به همراه شکر به قابلمه اضافه کنید و سپس چند لیوان آب سرد را مواد ریخته و اجازه می دهیم تا همه مواد پخته و فسنجان روغن انداخته و جا بیفتد در انتها دوباره کمی مزه آن را بچشید و بنا به ذائقه خود می توانید شکر بیشتری اضافه کنید وگرنه با مواد فوق فسنجون با کدو حلوایی ملسی خواهید داشت. فسنجون با کدو حلوایی را در ظرف مورد نظر کشیده و برای تزئین می توانید کدو حلوایی را کمی تفت دهید و روی فسنجان قرار دهید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت فسنجون با کدو حلوایی

  1. می توانید از فیله بوقلمون نیز برای تهیه این غذا استفاده کنید.
  2. حتما خورش فسنجون با کدو حلوایی با حرارت کاملا ملایم پخته شود.
  3. برای اینکه به گردوها شوک وارد شود و روغن بیشتری پس دهد می توانید چند قطعه یخ را به همراه آب سرد به خورش اضافه کنید تا روغن بیشتری بیاندازد.

همچنین ببینید 

از
4
دیدگاه