طرز تهیه سیر ترشی با شیره انگور فوری و خوشمزه + فیلم آموزشی

طرز تهیه سیر ترشی با شیره انگور

 

یکی از روش های تهیه سیر ترشی اما به صورت فوری می باشد که فوق العاده این ترشی خوشمزه است و برای کسانی که طعم و مزه سیر را دوست دارند بسیار مناسب خواهد بود. سیر ترشی فوری با شیر انگور همان لحظه که تهیه می کنید قابل سرو است و می توانید در یخچال نگهداری کنید. اما در تهیه این سیر ترشی خوشمزه از سرکه استفاده می شود تا ماندگاری ترشی را بیشتر کند و بتوانید زودتر این ترشی محبوب ایرانی را میل کنید. شما در واقع در عرض نیم ساعت تا یک ساعت یک ترشی ۷ ساله خواهید داشت. این روش فوق العاده خوشمزه و تست شده می باشد. بهتر بدانید سیر ترشی یکی از انواع ترشی می باشد که برای هر نوع مزاجی مناسب است. یعنی شما با هر طبعی که دارید می توانید سیر ترشی را میل کنید. اما از خواص مهم این سیر ترشی می توان به ضدعفونی کننده معده و کبد اشاره کرد. در فصل سرما سیر ترشی یکی از دورچین های غذاهای می باشد که می توانید به راحتی تهیه کنید و از خواص خوب آن بهرمند شوید. اما ظرفی که برای تهیه ترشی انتخاب می کنید باید درب محکمی داشته باشد و خوب چفت شود. شما می توانید از بوته تازه بهاری یا خشک شده استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه سیر ترشی با شیره انگور فوری به همراه ویدیو که در انتهای پست می توانید مشاهده کنید را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سیر۵۰۰ گرم
شیره انگور۱/۲ پیمانه
سرکه۱ پیمانه
نمک۲ ق غذا خوری

طرز تهیه سیر ترشی با شیره انگور فوری + ویدیو آموزشی

مرحله اول:  آماده سازی سیر

ابتدا سیر ها را خوب بشورید. بهتر است برای شستن از فرچه مخصوص آشپزی استفاده کنید تا خوب همه گل و لای داخل سیر گرفته شود. اگر روی سیر خراب بود حتما با چاقو بگیرید. روی دستمال قرار دهید تا کاملا خشک شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن

حالا داخل قابلمه سیر ها را قرار دهید ور یو سیر شیره و سرکه و نمک را اضافه کنید. درب قابلمه را برای ۱ دقیقه اول قرار دهید سپس درب قابلمه را بردارید و تا نیم ساعت بگذارید بدون درب قابلمه با حرارت ملایم بجوشد.

مرحله سوم: تهیه سیر ترشی فوری

سیر ترشی ما بعد از نیم ساعت آماده شده است و می توانید به همراه غذاهای خود این سیر ترشی را مصرف کنید. سیر ترشی آماده شده را داخل یک ظرف مخصوص قرار دهید و درب آن را خوب چفت کنید و در جای تاریک و خشک و خنک نگهداری کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه سیر ترشی با شیره انگور و سرکه

  1. سیر ترشی هر چقدر بماند خوشمزه تر می شود.
  2. این سیر ترشی بافتی همانند سیر ترشی ۷ ساله دارد.
  3. می توانید به دلخواه پوست سیر را بگیرید.
  4. می توانید به دلخواه سیر را حبه کنید و ترشی را تهیه کنید.
  5. کاملا باید سیر ها خشک باشند تا کپک نزنند.

همچنین ببینید

طرز تهیه سیر ترشی با شیره انگور فوری و خوشمزه + فیلم آموزشی
4.3 (85%) 8 votes