طرز تهیه عدس پلو ساده بدون گوشت به 2 روش دمی و آبکش برای 2 نفر

دستور پخت عدس پلو ساده بدون گوشت

طرز تهیه عدس پلو ساده بدون گوشت

 

عدس پلو ساده بدون گوشت یکی از روش های بسیار ساده برای تهیه این پلو خوشمزه می باشد که می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید. شاید دوست داشته باشید یک بار عدس پلو را بدون گوشت یا مرغ یا مخلفات مختلف تهیه کنید. این روش تهیه را بهتر است امتحان کنید و یک عدس پلو فوق العاده در کنار یک کاسه ترشی یا سالاد میل کنید. عدس پلو یکی از غذا های بسیار محبوب ما ایرانی ها می باشد که همه طعم و مزه آن را دوست دارید. شما می توانید عدس پلو ساده بدون گوشت را به صورت دمی یا آبکش تهیه کنید که هر دو روش فوق العاده خوشمزه می شود و در این پست به شما یاد خواهیم داد تا بتوانید این عدس پلو خوشمزه را تهیه کنید. خیلی از نو عروس ها و کسانی که به تازگی آشپزی می کنند پلو ها را دوست دارند به صورت ساده یاد بگیرند و یا خیلی ها فقط به روش دمی یا آبکش پلو ها را تهیه می کنند از همین رو ما هر دو روش را به شما یاد می دهیم تا بتوانید در خانه یک پلویی ساده و راحت تهیه کنید. عدس پلو به واسطه داشتن عدس بسیار مقوی و سالم است. امروز در پارسی دی طرز تهیه عدس پلو ساده بدون گوشت و کشمش را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه عدس پلو ساده بدون گوشت

  • برنج ۲ پیمانه
  • عدس ۱/۲ پیمانه
  • کره و زعفران به مقدار لازم
  • نمک، ادویه پلویی، زیره، دارچین به مقدار لازم

طرز تهیه عدس پلو ساده بدون گوشت و کشمش

مرحله اول: آماده سازی برنج

ابتدا برنج را خوب بشورید. برای روش آبکش باید برنج را با مقداری آب که اندازه آن زیاد مهم نیست و ۱ ق غذا خوری نمک خیس کنید و کنار قرار دهید. برای پخت دمی یا کته باید میزان آب در حد یک بند انگشت بالاتر از سطح برنج باشد و خیلی کم نمک اضافه کنید و کنار قرار دهید تا برنج خیس بخورد.

مرحله دوم: آماده سازی عدس

عدس را از ۱ ساعت قبل بهتر است خیس کنید و به همراه کمی آب و نمک داخل قابلمه بریزید و بگذارید تا پخته شود. بسته به نوع عدسی که استفاده می کنید زمان پخت از ۲۰ دقیقه تا ۴۰ دقیقه متغییر می باشد و بعد از آن عدس را آبکشی کنید.

مرحله سوم: تهیه عدس پلو ساده بدون گوشت به روش کته

برنح را به همراه کمی روغن روی حرارت قرار دهید و زمانی که برنج کمی نرم شد باید عدس را اضافه کنید و صبر کنید تا آب اضافه کشیده شود سپس کمی از ادویه ها شده را اضافه کنید و هم بزنید و همه برنج را مانند کوه وسط قابلمه جمع کنید و عدس پلو را برای ۴۰ دقیقه دم بگذارید و در انتها کمی زعفران و کره روی آن بریزید.

مرحله چهارم: تهیه عدس پلو ساده بدون گوشت به روش آبکش

برنج را روی حرارت قرار دهید و صبر کنید به جوش بیاید. کف روی برنج را بگیرید و در انتها عدس را اضافه کنید و برنج را آبکش کنید. کف قابلمه ته دیگ مناسب قرار دهید و پلو را داخل قابلمه ریخته و از ادویه های گفته شده اضافه کنید و عدس پلو ساده بدون گوشت را برای ۳۰ دقیقه دم گذاشته و در انتها کره و زعفران روی پلو بریزید. نوش جان

نکات کلیدی در تهبه عدس پلو ساده بدون گوشت به دو روش

  1.  مقدار عدس به سلیقه شما بستگی دارد و می توانید مقدار آن را کم و زیاد کنید.
  2. دارچین را حذف نکنید زیرا سردی عدس را می گیرد.
  3. بهتر از کره محلی برای روی برنج استفاده کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه عدس پلو ساده بدون گوشت به 2 روش دمی و آبکش برای 2 نفر
4.1 (81.33%) 15 votes

  • شیوا ۹ ماه پیش

    اخه وقتی عدس پخته بشه کلی حجم میگیره با ۲ پیمانه برنج یه عالمه میشه تا دو روز و ۴ وعده فقط باید عدس پلو بخوریم که 😞

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۹ ماه پیش

      می توانید 1.5 پیمانه برنج بریزید

      پاسخ