طرز تهیه عدس پلو با تن ماهی بسیار خوشمزه و آسان با کشمش

طرز تهی عدس پلو با تن ماهی

 

یکی از خوشمزه ترین روش های تهیه عدس پلو می باشد شاید برای شما هم جالب باشد که این غذای خوشمزه و ابتکاری چقدر محبوب است و کافی است شما یکبار این عدس پلو را امتحان کنید. عدس پلو از غذاهای سنتی ما ایرانی ها می باشد که همه جای ایران تهیه می شود گاهی با گوشت قلقلی یا چرخ کرده یا مرغ و گوشت ولی با تن ماهی یکی از ناب ترین مزه ها را در کنار ترشی خواهد داشت. شما برای گرفتن سردی عدس می توانید از کشمش یا خرما در کنار این غذا به دلخواه استفاده کنید. امروز در پارسی دی عدس پلو با تن ماهی به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

عدس۱/۲ پیمانه
برنج۲ پیمانه
پیاز۱ عدد
تن ماهی۱ قوطی
رب گوجه فرنگی۱ ق غذا خوری
کشمش۱/۲ پیمانه
فلفل دلمه۱/۲ پیمانه
زعفران۱ ق غذا خوری
کره۲۵ گرم
نمک و فلفل سیاه و پودر سیر و آویشن و ادویه پلوییبه مقدار لازم

طرز تهیه عدس پلو با تن ماهی

مرحله اول : آماده سازی برنج و عدس

ابتدا برنج را با کمی نمک بگذارید تا خیس بخورد. عدس ها را پاک کنید و برای ۳۰ دقیقه خیس کنید سپس آب آن را دور ریخته و داخل قابلمه ریخته و اجازه دهید تا پخته شود سپس آب آن را دور ریخته و آبکش کنید.

مرحله دوم : تهیه عدس پلو

برنج را روی حرارت بگذارید تا کمی نرم شود و به جوش بیاد سپس عدس را داخل برنج ریخته و مدام کف روی برنج را بگیرید و زمانی که برنج نرم شد آن را آبکش کنید و و کف قابلمه مورد نظر ته دیگ مناسب قرار دهید سپس کمی عدس پلو را داخل قابلمه ریخته و روی آن کمی دارچین و ادویه پلویی اضافه کنید و مابقی برنج را ریخته و عدس پلو را دم بگذارید در انتهای پخت کره و زعفران را روی عدس پلو بریزید.

مرحله سوم : تهیه مواد تن ماهی

پیاز را شسته و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه با مقداری روغن تفت دهید تا کمی سبک شود سپس به آن زردچوبه اضافه کنید. تن ماهی را از قبل داخل ۲۰ دقیقه آب بجوشانید سپس درب کنسرو را باز کنید و به پیاز اضافه کنید و کمی فلفل سیاه و پودر سیر اضافه کنید و تفت دهید در ادامه فلفل دلمه را ریز کرده و به همراه رب افزوده و تفت داده تا رنگ رب خوش رنگ و بوی خامی آن از بین برود در انتها کمی آویشن ریخته و از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم : تهیه عدس پلو با تن ماهی

کشمش ها را پاک کنید سپس داخل تابه با مقداری کره تفت دهید تا کشمش پف کند. عدس پلو را بعد از دم کشیدن داخل دیش بکشید و مواد تن ماهی را روی آن قرار داده و به دلخواه با ترشی یا سالاد و کشمش سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه عدس پلو با تن ماهی

  1. می توانید مواد را لابه لای برنج ریخته و دم بگذارید.
  2. بجای کشمش از خرما می توانید استفاده کنید.
  3. بجای رب از پوره گوجه فرنگی می توانید استفاده کنید.
  4. ریختن فلفل دلمه اختیاری می باشد.

همچنین ببینید 

طرز تهیه عدس پلو با تن ماهی بسیار خوشمزه و آسان با کشمش
3 (60%) 2 votes