طرز تهیه عدس پلو با میگو و کشمش لذیذ و مجلسی مرحله به مرحله

دستور پخت عدس پلو با میگو

طرز تهیه عدس پلو با میگو

 

عدس پلو با میگو یکی از روش های تهیه عدس پلو می باشد که بسیار خوشمزه است و با میگو تهیه می شود. این پلو جذاب بسیار لذیذ است و می توانید برای تنوع در تهیه عدس پلو به این روش استفاده کنید. میگو یکی از انواع گوشت های دریایی است که پروتئین بسیار بالایی دارد. در کنار خواص خوب میگو می توان گفت برای لاغری و تناسب اندام بسیار مناسب است زیرا کالری کمی دارد و همچنین برای رفع خستگی و بالا بردن انرژی گزینه خوبی می باشد. عدس پلو از غذاهای محبوب ما ایرانی می باشد که به واسطه عدس بسیار مفید است. شما حتی می توانید این پلو را برای مجالس خود نیز تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه عدس پلو با میگو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه عدس پلو با میگو

  • پیاز ۱ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • میگو ۲۵۰ گرم
  • کشمش ۱ پیمانه
  • هویج ۲ عدد
  • عدس ۱/۲ پیمانه
  • زعفران به مقدار لازم
  • برنج ۲ پیمانه
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه عدس پلو با میگو

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا برنج را با کمی نمک خیس کنید و کنار بگذارید. عدس را پاک کنید و با کمی آب برای نیم ساعت خیس کنید. در ادامه عدس را با کمی آب بگذارید تا پخته و نرم شود.

مرحله دوم: تهیه مواد میگو

در ادامه یکی از پیازها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید. داخل یک تابه با کنی روغن و زردچوبه تفت دهید تا طلایی شود. سپس سیر ها را پوست بگیرید و پوره کنید و به همراه پیاز تفت دهید تا عطر سیر بلند شود. میگو های پاک شده را به همراه کمی فلفل سیاه و نمک و زعفران تفت دهید. میگو ها را فقط برای ۷ دقیقه باید تفت دهید تا سفت نشوند.

مرحله سوم: تهیه عدس پلو

برنج را روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاید. کف روی برنج را بگیرید و زمانی که برنج نرم شد باید عدس را اضافه کنید و آن را آبکش کنید و کف قابلمه ته دیگ دلخواه قرار دهید و مابین عدس پلو به دلخواه کمی زعفران و دارچین بریزید و آن را دم بگذارید. در انتهای پخت کمی کره روی عدس پلو بریزید.

مرحله چهارم: تهیه عدس پلو با میگو

کشمش را کمی خیس کنید تا نرم شود. هویج ها را پوست بگیرید و رنده بزنید و به همراه کمی کره و زعفران و شکر تفت دهید تا نرم شوند. کشمش ها را به هویج اضافه کنید و تفت دهید تا کشمش ها پف کنند. سپس در انتها میگو ها را نیز اضافه کنید و مواد را کمی باهم تفت دهید. در انتها عدس پلو را داخل دیس کشیده و مواد میگو را روی آن بریزید و تزئین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه عدس پلو با میگو مجلسی

  1. می توانید کمی شکر به هویج اضافه کنید و آن را تفت دهید و به دلخواه کمی آب داخل آن ریخته تا هویج ها نرم شوند.
  2. میزان کشمش را می توانید کم و زیاد کنید.
  3. بیش از اندازه تفت دادن میگو ها باعث لاستیکی شدن آن می شود.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه