بهترین روش مزه دار کردن ماهی قزل آلا برای سرخ کردن و کبابی به روش رستورانی

بهترین روش مزه دار کردن ماهی

 

مزه دار کردن ماهی یکی از قسمت مهم تهیه یک غذای خوشمزه می باشد که در این پست به شما یاد خواهیم داد یک ماهی خوشمزه بدون بوی زهم تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن در کنار یک سبزی پلو یا به صورت کبابی لذت ببرید. شما می توانید برای تهیه یک ماهی خوشمزه از انواع ماهی ها استفاده کنید ولی بهترین و لذیذ ترین ماهی که تیغ بسیار کمی دارد و بین ما ایرانی ها محبوب است ماهی قزل آلا است که شما می توانید بعد از مزه دار کردن داخل تابه سرخ کنید و یا می توانید روی توری فلزی قرار دهید و کباب کنید و یا می توانید داخل فر قرار داده و از طعم این غذای خوشمزه لذت ببرید. امروز در پارسی دی بهترین روش مزه دار کردن ماهی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

ماهی قزل آلا۱ عدد
ادویه ماهی۱ ق غذا خوری
پودر انبه۱ ق چای خوری
نارنج۱ عدد
روغن زیتون۲ ق غذا خوری
پیاز۱ عدد
زعفران۱ ق غذا خوری
پیاز۱ عدد بزرگ
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر، کمی زیرهبه مقدار لازم

بهترین روش مزه دار کردن ماهی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید ماهی را خوب بشورید و اگر می خواهید به صورت درسته سرخ کنید باید داخل شکم ماهی را خوب شسته و تمیز کنید و یا می توانید برش بزنید و خرد کنید. اگر ماهی را به صورت درسته سرخ می کنید باید چند برش عمیق روی آن ایجاد کنید تا مزه ها به خورد ماهی برود و بوی زهم نگیرد.

مرحله دوم: مزه دار کردن

در ادامه باید ادویه های گفته شده را باهم مخلوط کنید و دستکش انداخته و با ماهی خوب ماساژ دهید تا همه جای ماهی به مواد آغشته شود. سپس آب نارنج و روغن زیتون را اضافه کنید و خوب ماساز دهید و اصلا نمک در مرحله مزه دار کردن نزنید و در انتها کمی زعفران دم کرده روی آن بریزید و داخل یک ظرف قرار دهید و با پیاز خلالی شده خوب کاور کنید و برای ۱۴ ساعت زمان دهید تا ماهی مزه دار شود.

مرحله سوم: سرخ کردن ماهی

در ادامه داخل یک تابه کمی روغن ریخته و زمانی که داغ شد هر دو طرف ماهی را سرخ کنید و در حال سرخ شدن نمک بزنید و حتما درب تابه را بردارید وگرنه ماهی شما شل می شود. می توانید داخل فر از قبل گرم شده نیز قرار دهید و با فویل بپوشانید و برای ۳۰ دقیقه زمان دهید تا پخته شود و اگر می خواهید کباب کنید باید منقل را از قبل اماده کنید و ماهی را باز کنید و روی توری قرار دهید و کبابی کنید. نوش جان

فوت و فن های مزه دار کردن ماهی به بهترین روش

  1. ماهی را بیش از اندازه داخل مواد قرار ندهید وگرنه شل می شود.
  2. می توانید بجای روغن زیتون از روغن مایع استفاده کنید.
  3. برای پخت در فر در انتها فویل را بردارید تا روی ماهی گریل شود.
  4. می توانید ماهی رو با شیر و پیاز مخلوط کنیدحدود یک ساعت میزارم ‌یخچال بعد آب لیمو ترش و نمک و پودر زنجبیل بزنید و سرخ کنید.
  5. بجای نارنج از لیموترش تازه نیز می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید 

بهترین روش مزه دار کردن ماهی قزل آلا برای سرخ کردن و کبابی به روش رستورانی
5 (100%) 1 votes