طرز تهیه کوفته حسن پاشا ترکی ساده و خوشمزه با پوره سیب زمینی

طرز تهیه کوفته حسن پاشا

 

یکی از کوفته های بسیار خوشمزه است که برای کشور ترکیه می باشد یک کوفته بسیار خوشمزه که در انتها روی آن پنیر ریخته و می توانید یک غذای فوق العاده خوشمزه تهیه کنید و طعم و مزه بسیار خوبی دارد می توانید برای مهمانی و یا وعده نهار یا شام تهیه کنید. اما حسن پاشا دریا سالاری بودن که با حکم سلطان سلیمان بر منطقه تونس و الجزایر جکومت می کردند و به افتخار پیروزی هایی که در نبرد دریایی کشف کردند در آشپزخانه سلطنتی خوراکی به نان مخصوص ایشان تهیه شد که به آن کوفته حسن پاشا گفته می شود این کوفته طعم و مزه بسیار خوبی دارد. امروز در پارسی دی کوفته حسن پاشا با پوره سیب زمینی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

گوشت چرخ کرده۴۵۰ گرم
آرد سوخاری۶ ق غذا خوری
تخم مرغ۱ عدد
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
نمک۱ ق چای خوری
فلفل قرمز۱ ق چای خوری
فلفل سیاه۱/۲ ق چای خوری
زیره۱/۲ ق چای خوری
پنیر رنده شدهبه مقدار لازم

مواد لازم برای پوره سیب زمینی

سیب زمینی۳ الی ۴ عدد
کره۱ ق غذا خوری
شیر۸۰ میلی لیتر
نمک۱/۲ ق چای خوری
فلفل سیاهکمی
جوز هندی۱ ق چای خوری

مواد لازم برای تهیه سس گوجه

کره۱ ق غذا خوری
رب گوجه۱ ق غذا خوری
آب۱ پیمانه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه کوفته حسن پاشا ترکیه ای با پوره سیب زمینی

مرحله اول: تهیه کوفته

ابتدا گوشت چرخ کرده را با پیاز رنده شده و آب گرفته و سیر رنده شده و ادویه ها و نمک و تخم مرغ و پودر سوخاری داخل یک کاسه ریخته و مواد را خوب ورز دهید تا منسجم شود.

مرحله دوم: پخت کوفته

حالا از مواد به اندازه دلخواه برداشته و ابتدا گرد کنید و بعد داخل آن را حفره ایجاد کنید تا بتوانید با مواد دیگر در مراحل بعدی پر کنید سپس همین طور تمام گوشت را درست کنید و داخل سینی مخصوص فر قرار دهید و به مدت ۲۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پخته شود.

مرحله سوم: تهیه پوره سیب زمینی

در ادامه سیب زمینی ها را با مقداری آب آبپز کنید و پوستش را جدا کنید و رنده ریز بزنید حالا کره و شیر و ادویه ها و نمک را اضافه کنید و هم بزنید تا پوره سیب زمینی مزه دار شود و صبر کنید تا خنک شود سپس داخل یک قیف با ماسوره ستاره بریزید.

مرحله چهارم: تهیه سس

برای تهیه سس کره را داخل تابه تفت دهید سپس رب و ادویه اضافه کنید و خوب مواد را تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود سپس آب را اضافه کنید و کمی که سس غلیظ شد از روی حرارت بردارید.

مرحله پنجم: تهیه کوفته حسن پاشا

حالا کوفته ها پخته شده را از فر خارج کنید و داخل حفره ها را با پنیر پر کنید و بعد با قیف و ماسوره روی هر کوفته مقداری پوره سیب زمینی بزنید بعد سس را کف سینی ریخته و برای ۱۰ دقیقه مجدد داخل فر قرار دهید سپس میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کوفته حسن پاشا

  1. گوشت باید پرچرب باشد اگر نبود ۲ ق غذا خوری روغن نیز به مایه کوفته اضافه کنید.
  2. می توانید در فر برقی و یا توستر و سولاردم نیز تهیه کنید.
  3. برای تزئین از گوجه گیلاسی و کمی جعفری استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه