طرز تهیه فیله ماهی بریان رژیمی خوشمزه و رستورانی

فیله ماهی بریان

 

یکی از غذاهای سبک و رژیمی بسیار خوشمزه است که می توانید با سالاد های مختلف و برنج میل کنید. همیشه آماده کردن فیله ماهی خیلی گزینه راحت و کم دردسری می باشد بخصوص اینکه شما از ماهی کم تیغ استفاده کنید. شما برای تهیه این غذا می توانید از هر نوع ماهی که دوست دارید استفاده کنید ولی دقت کنید کم تیغ باشد یکی از نکات مهم مرینت کردن ماهی این است که خلاف مرغ نباید ساعت ها داخل مواد مرینت باشد زیرا اسید لیمو یا نارنجی که در تهیه آن به کار رفته باعث متلاشی کردن بافت ماهی می شود. ماهی ها را همیشه در برنامه های خود داشته باشید زیرا هم خوشمزه و هم پر خواص است برای مثال از خواص مهم ماهی سرشار از امگا۳، ماهی خطر ابتلا به سکته قلبی و مغزی را کاهش می دهد، خوردن ماهی شما را شادتر می کند و از افسردگی جلوگیری می کند، منبع بسیار خوب تامین ویتامین D می باشد. امروز در پارسی دی فیله ماهی بریان خوشمزه و رستورانی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

فیله ماهی قزل آلا یا سالمون۴ تیکه
پیاز۱ عدد
سیر۳ حبه
روغن زیتون۱/۴ پیمانه
آب لیمو ترش۳ ق غذا خوری
رنده پوست لیمو۲ ق غذا خوری
پودر تخم گشنیز۱/۲ ق چای خوری
جعفری یا ریحان خشک۱ ق غذا خوری
زعفرانبه مقدار لازم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه فیله ماهی بریان

مرحله اول : آماده سازی ماهی

ماهی را به اندازه دلخواه برش بزنید و پوستش را به آرامی جدا کنید سپس خوب بشورید و داخل آبکش قرار دهید یا می توانید با حوله خوب خشک کنید.

مرحله دوم : مخلوط کردن فیله ماهی

تیکه های ماهی را داخل یک ظرف کم عمق قرار دهید (تیکه های ماهی نباید روی هم قرار بگیرند تا مواد مرینت به همه آن ها برسد). داخل یک کاسه روغن زیتون را با سیرهای رنده شده و آب لیمو ترش و رنده پوست لیمو و نمک و فلفل و پودر گشنیز را با هم مخلوط کنید.

مرحله سوم : مرینت کردن فیله ماهی

از مواد مرینت روی ماهی با قلمو بزنید و با دست خوب ماساژ دهید تا همه جای ماهی خوب مزه دار شود، پیاز را هم پوست بگیرید و حلقه کنید و روی ماهی بگذارید.ظرف حاوی ماهی را سلفون کشیده و برای ۳۰ دقیقه بگذارید داخل یخچال تا مزه دار شود و مزه ها به خورد ماهی برود.

مرحله چهارم : بریان کردن فیله ماهی

برای بریان کردن فیله ماهی می توانید از فر استفاده کنید و یا اگر فر ندارید از تابه گریل استفاده کنید. روش اول با فر : فیله ماهی را از داخل ظرف بر میداریم و داخل یک ظرف پیرکس را کمی چرب کرده و مواد مرینت شده را از روی ماهی بر میداریم سپس کمی با قلمو زعفران روی فیله های ماهی زده و روی ظرف را با فویل بپوشانید و داخل فر از قبل گرم شده به مدت ۱۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ بگذارید پس از آن فویل را برداشته و اجازه دهید فیله ماهی بریان شود و در انتهای پخت گریل را روشن کنید تا روی فیله ماهی طلایی شود. روش دوم با تابه: تابه گریل را روی گاز قرار دهید و کمی با قلمو چرب کنید و اجازه دهید تا کاملا داغ شود سپس فیله ماهی را بریان کنید. وقتی فیله ماهی بریان شد آن را داخل ظرف سرو گذاشته و کیم روی آن جعفری بپاشید و در کنار نارنج و لیمو سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه فیله ماهی بریان

  1. می توانید پیازها را همراه ماهی داخل فر گذاشته تا پخته و بریان شود.
  2. می توانید به مواد مرینت فلفل دلمه اضافه کنید.
  3. بجای روغن زیتون می توانید از کره نیز استفاده کنید.
  4. زمان پخت با توجه به اندازه برش های فیله ممکن است متفاوت باشد.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه