طرز تهیه پیتزا کالباس و قارچ خانگی ساده با فر به روش فست فودها

طرز تهیه پیتزا کالباس

 

یکی از انواع پیتزاها می باشد برای طرفدارن کالباس که بسیار خوشمزه و ساده است شما می توانید در تهیه این پیتزا از قارچ یا سبزیجات دیگر مانند فلفل دلمه یا گوجه استفاده کنید و یا از ترکیب سوسیس و کالباس برای تهیه این پیتزا استفاده کنید. پیتزا یکی از فست فودهایی است که در سراسر ایران محبوب است به خصوص در ایران و بچه ها بسیار طعم و مزه آن را دوست دارند و چه بهتر که بتوانیم این پیتزا را در منزل تهیه کنیم تا هم سالم تر باشد و هم خوشمزه تر اما شما می توانید کالباس استفاده شده در این پیتزا را نیز خود در منزل با مرغ یا گوشت تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه پیتزا کالباس و قارچ خانگی با فر به روش فست فودها را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

شیر۱ پیمانه
خمیر مایه۱ ق مربا خوری
شکر۱ ق مربا خوری
روغن مایع۱/۲ پیمانه
آردبه مقدار لازم
آب ولرم۱/۲ پیمانه

مواد لازم برای تهیه پیتزا کالباس

کالباس۲۰۰ گرم
فلفل دلمه۱ عدد
گوجه فرنگی۱ عدد
قارچ۱۰۰ گرم
سس گوجه فرنگیبه مقدار لازم
پنیر پیتزابه مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا کالباس و قارچ خانگی با فر

مرحله اول: تهیه خمیر

ابتدا باید خمیر را آماده کنید برای این کار آب ولرم را داخل یک کاسه ریخته و شکر و خمیرمایه را اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شود سپس ۱۰ دقیقه استراحت دهید تا خمیر مایه عمل بیاد و بعد شیر و روغن و خمیرمایه عمل آمده را داخل یک کاسه ریخته و هم بزنید سپس آرد الک شده را کنار دست خود قرار دهید و کم کم اضافه کنید.

مرحله دوم: استراحت خمیر

باید در حدی اضافه شود که خمیر وسط کاسه و کمی چسبناک باشد سپس خمیر را روی سطح آردپاشی به مدت ۱۰ دقیقه خوب ورز دهید تا نرم و لطیف شود می توانید از استند میکسر برای ورز دادن خمیر استفاده کنید بدین صورت که از سرعت کم شروع و در انتها سرعت دستگاه را بالا ببرید حالا خمیر را مانند توپ کنید و در یک کاسه قرار دهید روی کاسه را پوشانده و برای ۲ ساعت در محیط گرم یا آشپزخانه قرار دهید تا حجم آن دو برابر شود.

مرحله سوم: آماده سازی مواد

کالباس ها را رنده کنید و مقداری را برش بزنید سپس گوجه فرنگی را با چاقوی تیز حلقه حلقه کنید، قارچ ها را خوب شسته و خشک کنید و اسلایس کنید در ادامه فلفل دلمه را نیز به صورت خلالی خرد یا نگینی کنید.

مرحله چهارم: پخت پیتزا کالباس

حالا پف خمیر را بگیرید و در سینی فر پهن کنید می توانید در قالب پیتزا نیز خمیر را پهن کنید سپس روی خمیر سس گوجه فرنگی ریخته و با قلمو یکدست بزنید تا پخش شود سپس مقداری پنیر رنده شده بریزید و روی پنیر کالباس و فلفل دلمه و قارچ و گوجه قرار دهید و روی آنها را مجدد پنیر بریزید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۰ دقیقه بگذارید تا پیتزا پخته شود نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت پیتزا کالباس

  1. برای فر برقی یا سولاردم دما را ۱۶۰ تنظیم کنید.
  2. اگر فر شما فن ندارد گریل را در انتها روشن کنید.
  3. می توانید از ذرت یا سوسیس نیز در ترکیب این پیتزا استفاده کنید.
  4. به دلخواه کمی آویشن روی خمیر بپاشید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه پیتزا کالباس و قارچ خانگی ساده با فر به روش فست فودها
2.7 (54.29%) 7 votes